6 cze 2017

Co lubię w blogosferze?


Cześć!

Pamiętacie mój wpis o narzekaniu i marudzeniu co denerwuje mnie w blogosferze? Jeżeli nie, to zajrzyj i dowiedz się, czego nie znoszę w tym zakątku internetu. Jednak dzisiaj przychodzę z pozytywną myślą co lubię w blogosferze i czego mnie ona nauczyła. A z racji, że trochę jednak spędziłam już tu swojego czasu, to mogę się tymi rzeczami podzielić. Żeby nie było, że nadaje się do narzekania, bo pochwalić jednak również potrafię! ☺

  • Ludzie - przede wszystkim jestem tutaj ze względu na Was wszystkich, czytelników. Niektórzy są tu krócej, inni dłużej a jakaś część Was jest od początku mojego istnienia w blogosferze. Poznałam bardzo dużą cześć osób, ich zainteresowania, sposób bycia, problemy i tym podobne. Nie chodzi mi o wpisy na blogach, ale rozmowach poza blogosferą albo czasami rozmową w komentarzach pod postem. Dostrzegłam jak wielkie serducho mają mimo tego, co w swoim życiu zdążyli przeżyć i co ich czeka jeszcze nie raz. Nadal chodzą uśmiechnięci, czerpią radość z każdego dnia i swoje nastawienie kierują do wszystkich innych. Dziękuję ♥
  • Nauka - dzięki prowadzeniu bloga, poznanie masy osób poznałam również ciekawe wpisy, blogi, informacje. W pewnym rodzaju jest to dla mnie nauka, a wiedzę zdobytą w czasie czytania wpisu pochłaniam od razu. Uczę się czegoś nowego, czasami sobie przypominać coś co wiedziałam, jednak z czasem zapomniałam. Zdecydowanie jest to wygodniejsza i lepsza forma nauki. Nie wiem, czy nie postawiłabym tego nawet lepszą formą od szkoły (tak, temat rzeka :P). Głównie chodzi mi o to, że poznaje opinie, wiedzę na dany temat w danej sytuacji nie z punktu widzenia jednej osoby, a wielu.. co naprawdę bardzo ułatwia spostrzeganie.
  • Porady - jak sama pisałam kilka wpisów, w których doradzałam jak dobrze pakować walizkę na podróż albo jak zagospodarować czas. I w pewnym sensie są to moje porady, których stosuje i które pomagają mi w życiu codziennym. Ale tak samo jak lubię pisać porady oparte na swoich doświadczeniach, tak uwielbiam czytać porady pisane od Was. Chętnie zaglądam, sprawdzam czy faktycznie mi też to ułatwi, pomoże. Chętnie podepnę to również pod podpunkt "nauka".
  • Recenzje - sama nie prowadzę bloga o kosmetykach, choć nie oznacza, ze ich nie stosuje. Wręcz przeciwnie! Dzięki blogom kosmetycznym, książkowym itd mogę testować coś co polecacie, coś co się sprawdza. Wiele rzeczy mi umknęło dlatego, że nie zwracałam uwagi co powinnam stosować, czego omijać - absolutnie tu nie chodzi o to, ze o siebie nie dbam tylko o to, że nie byłam świadoma co jest dobre dla odpowiedniej cery jaką posiadam. Także to jeśli chodzi o kosmetyki i produkty. Jednak podobnie jest z książkami. uwielbiam czytać coś, co już polecacie. Nie zwracam uwagi, ze zdarza się iż recenzja jest w większości spisana z odpowiedniej strony. Grunt aby była wzmianka z własnego odczucia. Ktoś kto zechce czytać i zachęci go ta książka weźmie ze względu na wiedzę o jej zakończeniu. Nie przeszkadza mi to tak naprawdę. Nawet podziwiam osoby, które z takim skupieniem piszą o danej książce w negatywnych odczuciach ale i tych pozytywnych. 
  • Charakter - przebywając z ludźmi każdy zmienia swój pogląd czy nastawienie. Nie chodzi, ze jest to złe i dobrze jest mieć świadomość zachodzących zmian. Co mi się zatem podoba w blogosferze a co ma związanego z charakterem? Czy stałam się pewniejsza siebie? Nie, zdecydowanie nie. Ogólnie od zawsze byłam pewna siebie i ceniłam w sobie odwagę. Mimo wszystko zauważyłam w sobie pewne zmiany.. głównie chodzi o światopogląd. Wiadomo, piszecie na różne tematy, z własnych doświadczeń i przeżyć.. stawiam się w waszej sytuacji i bach.. odczuwam to, rozumiem, rozmyślam. Może nie popełniam błędów, ale wasze doświadczenie to nauka również dla każdego uważnego czytelnika. I to lubię. Otwartość, odwaga do mówienia tego co było złego i przykrego.. przestroga dla innych, jednak w żaden sposób nie umoralniak. Po prostu sobie to cenię.

Jak widzicie pozytywne fakty, dla których blogosfera staje się "domem" jest powodem do rozwijania się tutaj. Bycia, obserwowania, pomagania i rozmawiania. Dowiadujemy się wielu nowych rzeczy, zmieniamy poglądy, więcej rozumiemy. Jak wszystko nas w życiu uczy, tak myślę, że blogosfera to też jest dobre miejsce do nauki. Może niekoniecznie zauważymy wszystko od razu, nie zmienimy (być może wcale nam się to nie zmieni) światopoglądu. Ale na pewno staniemy w sytuacjach problemowych innych osób, postaramy się wybrać i zdecydować co zrobilibyśmy w danej chwili. Lubię ten wirtualny zakątek. Chętnie tu wracam i wracać będę.

Macie jakieś pozytywne chwilę albo rzeczy za które lubicie blogosferę?
Podzielcie się nimi ze mną i moimi czytalnikami! ☺

ŹRÓDŁO ZDJ: pixabay.com

"Każda ciemna moc ma zawsze jasne zakończenie." 

96 komentarzy:

  1. Ja cenie sobie blogosfere właśnie za ludzi :) Tyle ile ja tu poznałam fajnych , ciekawych ludzi to w całym swoim życiu tyle nie poznałam :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie... można poznać wielu wspaniałych, życzliwych ludzi - uzyskać od nich pomoc w jakimś problemie (który opiszemy na blogu), radę.. w przyszłości nawet się spotkać :) Dodatkowo mamy możliwość wymienić się zdaniami, wrażeniami odnośnie czegoś lub kogoś a także polecić coś albo wręcz przeciwnie - odradzić ;) To też takie miejsce informacji i wiedzy na różne tematy ;)

      Usuń
  2. Ja najbardziej w blogosferze cenię sobie możliwość kontaktu z ludźmi (bo w końcu to ludzie ją tworzą ;) ). Niesamowite jest takie poznawanie nowych osób, ich ciekawych pasji i wspaniałych postów. Tyle można się nauczyć i dowiedzieć w ten sposób... To dlatego każdy blog, który czytam, jest dla mnie bardzo ważny. I to dlatego, choć czasem mam cięższe chwile, z pewnością jeszcze na długo zostanę w blogowym świecie :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że się nigdzie nie wybierasz! :)

      Usuń
  3. fajne stwierdzenie, że blogosfera jest "domem" :)
    zapraszamy w wolnej chwili :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zgadzam się z Tobą w 100%. Mimo wszystko jest bardzo dużo zalet! :)
    Pozdrawiam ^^

    klaudia-niescioruk.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo dobrze to podsumowałaś :-) Dla mnie blogowanie jest ucieczką od codziennych trosk.Myślę, że wiele osób dzięki blogowaniu uczy się kultury i pokory.

    OdpowiedzUsuń
  6. Niepowtarzalność! Możliwość poznawania ludzi zarówno, tych którzy dzielą nasze pasję jak również Ci, którzy są zupełnie inni od nas i możemy czegoś się od nich nauczyć. Blogosfera sprawia, że czuję się bliżej Polski, bo prowadzę życie na walizkach. Tym samym podpatruję kosmetyki, książki i wiele innych inspiracji ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie tak jest. Gdzie byś nie była i tak wiesz co się dzieje w różnych zakątkach Polski czy świata :) albo jakie nowości wychodza :D

      Usuń
  7. Też cenię sobie te rzeczy :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja również uważam jedną z lepszych stron blogosfery są ludzie jakich możemy tu poznać. Miło kiedy natrafia się na kogoś o podobnych zainteresowaniach czy upodobaniach. Można tu też znaleźć masę pomocnych informacji, bo wiele osób często dzieli się swoimi doświadczeniami.
    Chętnie więc i ja dołączam tu do grona obserwatorów;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie tak :)
      Chętnie zaobserwuje Ciebie :)

      Usuń
  9. No to mamy podobnie! Najbardziej lubię blogosferę po prostu za to, że jest :D Blogosfera to trochę wirtualna przyjaciółka - czasami Cię wkurzy, czasami wysłucha innym razem podpowie, co kupić, a czego nie warto :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Mi blogowanie daje takiego ,,kopa'' do działania. Bardziej mnie motywuje, do tworzenia, pisania, spełniania się :)

    OdpowiedzUsuń
  11. najbardziej cenię sobie kontakt z ludźmi, możliwość poznania interesujących osób, wymianę doświadczeń i poglądów :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Powiem tak świetnie to opisałas i faktycznie recenzje, porady jak i nawet ludzie tutaj moga nam wiele przekazać i nas nauczyć :)

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo ciekawy post, pozdrawiam Cię cieplutko ♥

    OdpowiedzUsuń
  14. To mamy podobnie też cenie sobie blogosfere za ludzi i wiedzę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dokładnie dziewczyny! Ja również. :-)
      Dzięki blogowaniu wiele się nauczyłam i poznałam ciekawe osoby.

      Usuń
  15. przede wszystkim cenię sobie naukę - dowiaduję się mnóstwa rzeczy będąc w blogosferze. no i lubię to, że blogowanie przynosi mi dużo przyjemności :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Przede wszystkim ludzi.
    A poza tym za to, że mogę dzielić się swoim zdaniem i pasją.

    starwarspoland.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Dobrze powiedziane, lubię właśnie blogosferę za to, że ciągle dowiaduję się czegoś nowego :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja chyba najbardziej lubię porady. Mogę dowiedzieć się ciekawych rzeczy, na które albo sama bym nie wpadła, albo nie wiedziałabym gdzie szukać.
    Co do reszty - u mnie często ludzie wpadają i wypadają. Póki co mam jedną osobę, które regularnie "bywa u mnie" już od dawna. I ja u niej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda, że jest to jedna osoba.. ale mam nadzieję, że będzie ich o wiele więcej! :)

      Usuń
  19. Blogosfera bardzo wiele daje :) I tego związanego z ludźmi, i tak po prostu, tego, co można wykorzystać w codzienności. Sama cenię ten zakątek ze względu na różnorodność osobistości, ich poglądów i charakterów, oraz możliwość wymiany myśli, odczuć, za wszystkie rozmowy (nawet te w komentarzach), dzięki którym czasami ktoś podnosi nas na duchu, a czasami zawiązuje swego rodzaju więź.

    OdpowiedzUsuń
  20. moje odczucia są bardzo zbliżone do Twoich :) poza praktycznymi aspektami, takimi jak porady, recenzje cenię sobie przede wszystkim ludzi tutaj ;) czasem kilka zdań potrafi podnieść na duchu! :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Ja lubię w blogsferze to samo co ty. Świetny post.

    http://weruczyta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  22. Ja również najbardziej sobie cenię ludzi oraz naukę jaka płynie z prowadzenia bloga na tej platformie :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Dla mnie bycie blogerką dużo mnie nauczyło.
    Przede wszystkim cierpliwości i systematyczności.
    Poznałam wielu ciekawych ludzi,ale też dowiedziałam się wielu ciekawostek, inspiracji :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Systematyczność i planowanie jest dobre ale czasami ciężko z tym :P

      Usuń
  24. Mogę się podpisać pod każdym punktem :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Super to wszystko ujęłaś, zdecydowanie się z Tobą zgadzam! :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Podobnie jak ty cenię za rady, za rzeczy o których np nie miałam pojęcia. Produkty które ja sama testuje może komuś opinia się przyda, albo te które chcę sama wypróbować i u kogoś jest recenzja? Zresztą najlepsze jest to że poznałam wspaniałe duszyczki które uwielbiam niektóre nawet realnie :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Ostatnio w jednym z postów pisałam o tym, co dało mi blogowanie i zdecydowanie to wszystko jest dla mnie pozytywne. Po pierwsze - ludzie. Tak jak sama napisałaś, poznałam wiele osób nie tylko poprzez bloga, ale i poza blogiem. Moje grono znajomych się znacznie powiększyło z czego bardzo się cieszę. Drugą sprawą także jest nauka - inne postrzeganie różnych tematów, problemów, a także jeżeli chodzi o prezentację graficzną bloga dla czytelników :) Dzięki mojemu blogowi czytam nie tylko książki, ale też inne blogi, co także jest bardzo pouczające. Uczyłam się i wciąż uczę przyjmować krytykę oraz dystansu do siebie :) To jest ogromny plus. No i oczywiście blogując spełniam się, jest to moja pasja i bardzo lubię pisać :)

    Pozdrawiam, Sylwia :)
    Dziękuję za odwiedziny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie tak to działa. Każde miejsca nas czegoś uczy a blogosfera uczy nas codziennie czegoś nowego, a każdy nowy blog pokazuje nam nowe rzeczy i możliwości :)

      Usuń
  28. Zgadzam się z każdym punktem, który wymieniłaś! Przyjemnie się czytało ten tekst! Bardzo spójnie i przejrzyście i ja właśnie też za to lubię blogi, że mogę się zrelaksować podczas czytania bardzo przyjemnych tekstów! Dziękuje za ten wpis, bo również mam takie odczucia. Jeśli chodzi o mój charakter, to mimo że byłam zawsze od dziecka dość pewnym siebie dzieckiem chowałam się wtedy, gdy przyszło słuchać mi krytykę, dzięki blogowi zmieniło się to diametralnie i teraz mogę się cieszyć z tego co nauczyła mnie blogosfera! :)
    Pozdrawiam i czekam na kolejny post! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O widzisz! Ciesze się, że zmieniasz się na lepsze i sama to spostrzegasz ♥

      Usuń
  29. Ja lubię po prostu czasem sobie usiąść przed laptopem, poczytać co nowego się dzieje na blogach i nie myśleć o swoich problemach. :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Popieram Kochana ! Za te wszystkie aspekty uwielbiam blogosferę. Na początku kierowały mnie właśnie porady, recenzję itd, ale kiedy postanowiłam ząłożyć swojego bloga i poznałam wszystkich tutaj ludzi oniemiałam z wrażenia. I korzystając z tej okazjii , pragnę Ci podziękować że Jesteś ze Mna :* Buziaczki Kochana :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, jest tu naprawdę ogromna liczba dobrych serduszek ♥

      Usuń
  31. Same pozytywy :) Ale zaczęłaś wpis błędem - "Pamiętacie mój blog (...)", a nie wpis? ;) I od razu zastrzegam, że nie czepiam się złośliwie! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Poprawione! Dzięki za czujność :)

      Usuń
  32. Ile cudownych ludzi poznałam dzięki blogowaniu - to szok! :) Ciekawy wpis:)
    www.wkrotkichzdaniach.pl

    OdpowiedzUsuń
  33. W blogosferze jestem krótko ale pokochałam to miejsce ;)

    OdpowiedzUsuń
  34. dla mnie blog to jak miły przyjaciel:)

    OdpowiedzUsuń
  35. No tak blogosfera pomimo swojej dość żenującej strony ma też tą wartościową :)

    OdpowiedzUsuń
  36. Ja w blogsferze jestem od bardzo dawna i jakoś nie umiem sobie odpuścić :D To jest wciągające ;)

    OdpowiedzUsuń
  37. Chyba najbardziej lubię ludzi-obserwatorów, ale też samych autorów niektórych blogów. Dzięki blogosferze poznałam kilka świetnych osób, z którymi mam kontakt przez internet. Lubię też wszelkie poradniki, pomoce publikowane na blogach. Szczególnie te dotyczące motywacji, bo nic mnie tak nie motywuje jak właśnie przeczytanie wpisu dającego do myślenia w internecie!
    Blogosfera czy ogólnie działalność w internecie to świetni ludzie, dużo inspiracji, motywacji i za to właśnie uwielbiam ten ,,internetowy świat'' :)

    OdpowiedzUsuń
  38. Ja lubię w blogosferze to, że można dowiedzieć się masę rzeczy z publikowanych postów. Gdyby nie to trzeba by było kupować poradniki, a o tym szczerze mówiąc nawet bym nie pomyślała. Wolałabym wydać pieniądze na jakąś powieść, zapominając, iż wiedza np. na temat pozytywnego myślenia też jest ważna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie tak, chociaż myślę że różne tematy i poradniki człowiek sam dostrzeże w różne inne sposoby. Ale owszem, blogosfera jest ułatwieniem :)

      Usuń
  39. Lubię blogosferę za dokładnie te same cechy :)

    Pozdrawiam,
    Karolina [blog]

    OdpowiedzUsuń
  40. Blogosfera to miejsce gdzie nie sposób sie nudzić:)

    OdpowiedzUsuń
  41. Uwielbiam uczyć się nowych rzeczy z wpisów na innych blogach :)

    OdpowiedzUsuń
  42. blogowanie to fajna sprawa
    ja zaczelam jako nastolatka i blogi pojawialy sie i znikaly
    chyba do niektorych rzeczy trzeba dorosnac, do blogowania rowniez ;)
    ale ludzi poznalam dzieki temu fantastycznych

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdy miewa kryzysy. Ucieka, znika a za jakiś czas powraca - ze mną było zupełnie tak samo :) I faktycznie, do niektórych spraw człowiek musi dojrzeć.. ale dzięki temu jest tyle wspaniałych serduszek w blogosferze :)

      Usuń
  43. Ja jestem tutaj tak krótko, że aż często mi oceniać, ale wcześniej blogi czytywałam i najbardziej fascynowała mnie właśnie społeczność, integracja ludzi, wymiana doświadczeniami.

    OdpowiedzUsuń
  44. Hello ! just an invitation to join us on "Directory Blogspot" to make your blog in 200 Countries
    Register in comments: blog name; blog address; and country
    All entries will receive awards for your blog
    cordially
    Chris
    http://world-directory-sweetmelody.blogspot.com/
    Hello ! just an invitation to join for the community. This allows you to promote your website and publish articles
    https://plus.google.com/u/0/communities/109662684129677096983

    OdpowiedzUsuń
  45. Dla mnie również ludzie i nauka są najważniejsze. To czego udało mi się nauczyć od początku prowadzenia bloga jest niesamowite. Kiedyś nie miałam pojęcia jak wstawić nagłówek bloga, dziś w htmlu jestem w stanie zmodyfikować cały szablon. To samo tyczy się zdjęć, obecnie robię zdecydowanie lepsze niż kiedyś :)

    OdpowiedzUsuń
  46. Blogowanie lubię najbardziej za ogrom wiedzy :D Szybko ją wchłaniam jak gąbka :D A o sklepie nic nie wiesz kochana, bo dopiero się rozkręca, zamawiam cały czas nowe produkty, sklep też będzie miał inny wygląd :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To ja koniecznie czekam na oficjalne, wielkie otwarcie! :D

      Usuń
  47. Muszę się z Tobą zgodzić - blogowanie to szansa na poznanie wielu fajnych osób :)

    OdpowiedzUsuń
  48. Zgadzam się z Tobą w stu procentach! :) Ludzie tutaj tworzą niesamowitą atmosferę. Można poznać dużo ciekawych osób, dowiedzieć się bardzo dużo na tematy nam obce. Uwielbiam blogować i odwiedzać ulubione jak i nowe blogi. Czuję sie tutaj zdecydowanie jak w domu :)

    OdpowiedzUsuń
  49. Zgadzam się z Tobą można na prawdę sporo się nauczyć, ciągle doświadczam czegoś nowego i ciekawego 👍

    OdpowiedzUsuń
  50. A ja ją lubię za otwartość i możność upustu kreatywności! c:
    mój blog

    OdpowiedzUsuń
  51. Przede wszystkim ludzie ;) oraz możliwość dzielenia się swoją pasją ;)

    OdpowiedzUsuń
  52. Zdecydowanie się z Tobą zgadzam, świetny post! :))

    OdpowiedzUsuń
  53. Ja niestety większej ilości nie lubię niż lubię, ale czasami można trafić na super blogi.

    http://sar-shy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hm.. mam nadzieję, że więcej rzeczy polubisz :)

      Usuń
  54. W pełni się zgadzam. Nic dodać, nic ująć. :)

    OdpowiedzUsuń
  55. Plusów w blogosferze jest dużo :) Ludzie - to racja, można poznać naprawdę fajnych ludzi :) Ja również lubię blogosferę za recenzję no i przede wszystkim za inspirację :)
    Sandicious

    OdpowiedzUsuń
  56. W blogosferze lubię to co Ty:) A oprócz tego lubię to, że mogę liczyć na wsparcie w trudnych chwilach, że mogę się dzielić swoimi smutkami i radościami.

    OdpowiedzUsuń
  57. Ja za to uwielbiam przeglądać zdjęcia innych i tym samym uczyć i wzbogacać się o nowe możliwości :3
    https://devildisorders.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  58. Ten cytat idealnie pasuje do ostatniego posta z marudzeniem, a teraz do tego :D
    Zgadzam się z Tobą w 100%. Nie wiem, co tym razem się rozpisać w komentarzu skoro wszystko, co ja sobie cenię w blogosferze napisałaś :D Po prostu śmiało mogę się pod tym podpisać ;)

    Pozdrawiam i udanego tygodnia ^^

    OdpowiedzUsuń
  59. A to akurat prawda z tą nauką. Kiedyś pisałam bloga, teraz raczej wstawiam zdjęcia, ale dzięki pisaniu znacznie wzbogaciłam swoje słownictwo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czytanie i pisanie wzbogaca zasób słów :)

      Usuń
  60. Pisanie bloga jest świetną sprawą. Można dzielić się swoimi przemyśleniami i poznawać nowych ludzi.

    OdpowiedzUsuń
  61. Super pomysł na wpis.Ja w blogosferze lubię to,że mogę odkrywać nowe produkty,które polecają inni i być w kontakcie z innymi blogerami :)

    OdpowiedzUsuń
  62. Mogłabym się podpisać pod każdym punktem. Uwielbiam dowiadywać się nowych rzeczy, a blogi są dla mnie nieskończonym źródłem wiedzy. Jeśli natomiast chodzi o mój blog - uwielbiam komentarze czytelników :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zwłaszcza te, które naprawdę coś wnoszą - nie? :)

      Usuń
  63. Ja uwielbiam tę możliwość kontaktu z ludźmi, to że dzielę się sobą i swoimi pasjami, a ich to naprawdę interesuje. Jednocześnie sama mogę poszukać porad u kogoś na blogu.

    OdpowiedzUsuń
  64. Dla mnie blogosfera to przede wszystkim porady. podrożuję dużo, zawsze na własną rękę. Informacje o nowych miejscach czerpię z bliogów wlaśnie.

    OdpowiedzUsuń