7 wrz 2017

Co z tą pogodą w Anglii?




Witajcie!
Pamiętacie mój pierwszy wpis o Anglii? Jeśli nie to zajrzyj - klik.
Typowy człowiek zawsze, ale to zawsze będzie narzekał na pogodę. Bo w lecie za gorąco, zimą za to zbyt zimno. Jesień ponura, a wiosna typowo chłodna jak na taką porę roku. Tak było od zawsze i.. no nie ukrywajmy - zawsze tak będzie. No chyba, że znajdzie się ktoś kto powie mi że NIGDY nie narzekał na pogodę - jest ktoś taki? 

Znacie te opowieści od znajomych, że Anglia to kraj w którym wiecznie pada, jest zimno i choć nie ma zimy, to mrozy są bardzo straszne? Bo ja nasłuchałam się o tym naprawdę bardzo dużo. Przyjeżdżając tutaj obawiałam się tego, czy poradzę sobie z pogodą, która wiecznie jest brzydka, szara i dołująca. Ale czy taka jest w rzeczywistości? 


Pogoda w Anglii jest .. zaskakująca. I wcale się nie pomylę, jeśli określę to w taki sposób. Dlaczego? Przede wszystkim obalam mity, że pogoda w tym kraju jest - straszna. Wcale tak nie jest, a co więcej mogę powiedzieć, że odkąd tu jestem jest więcej słońca niż deszczu, a zimne dni są naprawdę znikome. Mało tego, kontaktując się z rodziną w Polsce wiem, że tam wakacje nie były idealne pod względem atmosferycznym, za to tutaj upały były straszne. Wiadomo, że jeżeli w Polsce temperatura sięgnie 25 stopni to nie ma szału, jednak w UK taka temperatura to istny upał. Nie bez powodu o 11 w nocy jeździliśmy po wiatrak, żeby spokojnie móc zasnąć. Wszystko to spowodowane bardzo dużym stopniem wilgoci. Zimy jeszcze tutaj nie przeżyłam (choć straszą mnie niemiłosiernie, ale tak to jest jak człowiek jest ciepłolubny) ale na pewno wspomnę o tym już w tym okresie. 

Także ja mimo strachu i obaw jestem bardzo miło zaskoczona tym, jak tu jest. Pogoda nie jest straszna i życie również potrafi zaskoczyć ale o tym w kolejnych wpisach z tej serii :)
Zdjęcia są mojego autorstwa.

Jaka pogoda jest dla Was najbardziej odpowiednia?



"Czytanie czyni człowieka pełnym, rozmyślanie głębokim, a rozmowa otwartym."

88 komentarzy:

  1. Pamiętam angielską pogodę, kiedy sama spędziłam tam trochę czasu - w dzień okropnie lało, a noce były tak upalne, że nie dało się spać... Trafiło mi się wtedy przedziwne angielskie lato :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uuu, szkoda, że masz takie a nie inne wspomnienia z tego okresu :/

      Usuń
  2. Rzeczywiście chyba nie ma człowieka, który by nie narzekał na pogodę. Ja np. baaaardzo nie lubię zimy. Może i jest ładna, ale no zimna :D Nie lubię chłodu, mrozu. Nie lubię po prostu marznąć. Ale za to upały wręcz kocham! I tak jak pisałaś. Pogoda w Polsce, w wakacje była wręcz koszmarna.. Chyba tylko tydzień słońca.
    Byłam w te wakacje w Anglii i tam tylko 2 dni padało, a byłam aż 11... Choć wiem, że np. tata mojego chłopaka, który mieszka tam 10 lat to narzeka na nią, że ze słońca potrafi nagle zrobić się całe brzydkie niebo i zacząć padać. Więc rzeczywiście jest zaskakująca :) Ale no nie ukrywajmy. Po coś Anglicy te suszarnie w domu mają:D

    Powodzenia zimą w takim razie! :)

    Cudowne zdjęcia ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to witam w klubie, sama nie lubie zimy.. mało tego, nawet w lecie potrafię zmarznąć :D także wszystko wiadomo! Ojj to prawda, dzisiejsza pogoda to koszmar. W przeciągu 30 minut padało, wyszło słonce, padało i tak na okrągło co 5 minut :D

      Usuń
  3. Oj mieszkałam w Anglii dosyć długo i zdążyłam się przekonać jak wygląda tam pogoda dosyć deszczowo :P

    OdpowiedzUsuń
  4. I love the work you do on your blog, I hope to see you on my blog very soon!!
    💚💚💚

    OdpowiedzUsuń
  5. też zawsze słyszałam, że w Anglii ciągle pada :D dobrze, że to nieprawda :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jaką pogodę lubię najabrdziej? Chyba wiosną, kiedy nie jest ani za zimno, ani za gorąco. Jesień i zima wizualnie są bardzo ładne ale pogoda nieco depresyjna. Latem upały potrafią dochodzić do 35-27 stopni a wówczas mam wrażenie, że sie topię ;/ Lubie jak jest tak... optymalnie - nie za gorąco i nie za zimno, ale i słonecznie (może nawet i popadać byleby słonko się przebijało i nie było tak depresyjnie) ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jestem tego samego zdania. Wiosna to najlepsza pora :))

      Usuń
  7. Moja córka mieszka w Anglii i bardzo często pogoda u niej jest ładniejsza niż u mnie :) Pogoda potrafi zaskakiwać, ale to pewnie też uzależnione od regionu.

    OdpowiedzUsuń
  8. Idealna pogoda jak dla mnie jest dziś! Słoneczko szykuje się około 24 st. Raj!

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja lubię jak jest ciepło i słonecznie. U nas od kilku dni ciągle pada, jest szaro, buro i ponuro. Ciężko się wstaje rano.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak, z tym wstawaniem co do pogody to czysta racja! Jak jest brzydko, zimno i ponuro to aż się wstawać nie chce .. :c

      Usuń
  10. Pewnie zalezy kto jak trafi ;) zazwyczaj każdy narzeka, że wiecznie leje i jest duszno, wilgotno.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeżeli ktoś tu mieszka to nie chodzi o to 'kto jak trafi' :P

      Usuń
  11. Sama słyszałam, że angielskia pogoda jest szara, zimna, chłodna- często nawet taką można obejrzeć w filmach (chyba że to tylko ja oglądam takie filmy, a to głownie horrory, dramaty i trilery) miło wiedzieć, że jednak jest inaczej :)
    pozdrawiam cieplutko myszko :*

    OdpowiedzUsuń
  12. Dobrze wiedzieć, że pogoda w Anglii nie jest taka straszna. Ja myślałam cały czas, że tam tylko szarość i deszcz.

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja lubię takie 22-25 stopnie ze słoneczkiem i lekkim wiaterkiem, żeby nie było duszno.
    Taka pogoda mogłaby mi towarzyszyć cały rok. Oczywiście mogło by czasem popadać :D. Żeby było zdrowiej dla powietrza i roślinek :D
    Mój blog - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  14. Dla mnie najlepsza pogoda, to ta typowo jesienna. :)
    Cytat jest idealny! <3

    OdpowiedzUsuń
  15. Byłam w maju na komunii w Anglii i było zaskakująco bardzo słonecznie co prawda już w dniu wylotu padało, ale cieszę się, że chociaż parę dni udało się pozwiedzać w fajnych warunkach <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O to właśnie chodzi :) A gdzie byłaś dokladnie? :)

      Usuń
  16. Myślę że to kwestia zaklimatyzowania się.. zwróć uwagę że np u nas 35° to ludzie "zdychają" bo jest im ciężko wytrzymać i szukają ochłody....karetki jeżdżą jak szalone.. a np kraje egzotyczne gdzie np temperatura sięga 40° i ludzie funkcjonują normalnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Byłam kilkukrotnie w Anglii i zawsze byłam pozytywnie zaskoczona pogodą. Nie zdarzyło mi się trafić ani na dzikie mrozy ani na niekończące się deszcze :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja też zawsze słyszałam tylko o "typowej" angielskiej pogodzie od znajomych :D dobrze wiedziec ze to nie do konca prawda

    OdpowiedzUsuń
  19. Dla mnie najlepiej jak jest taka wiosenna pogoda :) Uwielbiam. Nie wiedziałam, że taka pogoda jest w Anglii.

    https://weruczyta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  20. dobrze, że jesteś pozytywnie zaskoczona tą pogodą ;) masę razy słyszałam, że mieszkając w Anglii należy polubić deszcz ;) a jednak nie do końca jest to prawda :) oby i zima nie była dla Ciebie taka straszna ;*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I całe szczęście bo czy deszcz da się lubić? :D
      oby! ;*

      Usuń
  21. To miło, że pogoda Cię zaskoczyła tak pozytywnie ! W tym roku lato w Polsce nie dopisało, więc u nas w końcu jest gorsza pogoda !
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Spodobał mi się ten cytat na końcu :)
    Własnie słyszałam, że ta pogoda w UK nie jest taka tragiczna jak ludzie opowiadają. Lato ma byc latem ,a więc dobrze że było ciepło :) Mam nadzieje, że zima nie zmarzniesz :)

    Ja osobiście wole 25 stopni niż -25 ale jesień i zimę tez lubię na swój sposób. Za to temperatury + 30 stopni utrzymujące się non stop sa dla mnie meczące :p

    Piękne widoki w Karkonoszach, a więc musisz serio sie wybrać :D

    OdpowiedzUsuń
  23. Niby pogoda taki zwykły temat, a taka ciekawa. :D
    Ja lubię każdy rodzaj albo po prostu lubię zmiany, a Polska to zapewnia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale ciagłe zmiany to też nic dobrego :D

      Usuń
  24. Mity sa po to żeby je obalać, To prawda niestety wakacje nie były zbyt słoneczne w tym roku

    OdpowiedzUsuń

  25. Mity sa po to żeby je obalać, To prawda niestety wakacje nie były zbyt słoneczne w tym roku to może i zima nie będzie tak straszna

    OdpowiedzUsuń
  26. ja tam uwielbiam pogodę angielską :)

    OdpowiedzUsuń
  27. W wielu miejscach jest już taka pogoda :p Dobrze,że to takie miłe zaskocznie :)
    Sandicious

    OdpowiedzUsuń
  28. Na pogodę wpływu się nie ma i zawsze trzeba ją akceptować.
    Jak ja byłam w Anglii na tydzień (parę lat temu) to pogoda była zmienna jak kobieta :p

    OdpowiedzUsuń
  29. Dla mnie kazdy kraj ma swój urok nawet odnośnie pogody! Kiedy jestem w Hiszpanii lub w gorących partiach Azji tęsknię za chlodnym powietrzem, zakładaniem swetrów i parzeniem gorącej herbaty. A gdy jestem w Polsce zima i jesień zdają się nie mieć końca:D
    Pozdrawiam i wysyłam słoneczko z Hiszpanii:*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hahaha dokładnie tak jest :D i to efekt tego, że człowiekowi NIGDY nie dogodzi :D więc wszystko jest dobre, ale w granicach i jeżeli jest krótkotrwałe (jeśli mowa o pogodzie) :D

      Usuń
  30. Ty się tak na zapas nie bój, z tego co mi zawsze koleżanka mówi, w UK cieplej jest niż u nas zimą ;)

    OdpowiedzUsuń
  31. W Anglii pogoda nie jest zła :) Wiadomo, że czasami pada, ale bez przesady :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Być może to jest tak, że jak spodziewamy się złego to spotyka nas miłe zaskoczenie, a gdybyś się spodziewała słońca pewnie byś się rozczarowała ;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nigdy nie myślałam w ten sposób :D

      Usuń
  33. Ja jak byłam 2 miesiące...to jedynie JEDEN tydzień był słoneczny... Pozdrawiam cieplutko. Jestem tutaj.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uuu, to trafiłaś w złą pogodę :/

      Usuń
  34. Chciałabym kiedyś pojechać do Anglii i przekonać się "na własnej skórze" jaka to tam jest pogoda :D

    OdpowiedzUsuń
  35. Dopóki nam nie znane zawsze wydaje się straszne. Do tego, lubimy jednak narzekać hahha ;)


    Pozdrawiam
    Sara's City

    OdpowiedzUsuń
  36. mam kilka znajomych w Anglii i właśnie potwierdzają Twoją wersję :D sama się dziwię, bo do tej pory myślałam, że tam ciągle pada :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak z piosenki 'ciągle pada' :D a tu miłe zaskoczenie! :D

      Usuń
  37. Dobrze, że mimo wszystko jesteś zadowolona :)

    OdpowiedzUsuń
  38. Lubię deszczowe dni, ale tylko wtedy kiedy nie muszę nigdzie wychodzić :D

    OdpowiedzUsuń
  39. Ja też zawsze sobie wyobrażałam wieczne deszcze w Anglii :) Ale w takim razie zaskoczenie na plus :)

    OdpowiedzUsuń
  40. Mi na razie najbardziej odpowiadała pogoda w... Holandii, nad morzem. Umiarkowana, dość zmienna, ale przyjemna. Nie lubię upałów, więc fakt, że na przemian leje i świeci słońce bardzo mi odpowiada :D

    OdpowiedzUsuń
  41. Jak dla mnie, w UK jest za mało słońca :)

    OdpowiedzUsuń
  42. Super, że masz fajną pogodę! :)
    U mnie niestety deszcz goni deszcz, w lecie można było na palach jednej ręki policzyć ciepłe, słoneczne dni :( A jesień wraz z wrześniem zadomowiła się na dobre i bez parasolki nie warto wychodzić z domu :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kurcze, taka pogoda to też nie jest dobra .. zbyt dużo deszczu jest złe! :c

      Usuń
  43. Mój brat mieszka w Anglii i też nigdy nie narzeka na pogodę:)))ja nie lubię upałów i najlepiej czuję się w chłodniejsze dni:)))Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
  44. No to czekamy na sprawozdanie z angielskiej zimy ^^

    OdpowiedzUsuń
  45. O, tak! Jak już człowiek nie ma na co narzekać, to chociaż na pogodę ponarzeka. I od razu mu lepiej :)

    OdpowiedzUsuń
  46. Piękne zdjęcia:) Możesz powiedzieć, jakim aparatem robisz? Co do pogody w UK, to wolę taki umiarkowany klimat niż mroźne zimy i upalne lata jak w Polsce ale jednak w tym roku to juz przesada z tym brakiem słońca - przynajmniej tu, gdzie mieszkam - nawet warzywa mi nie urosły :( No ale gdy jestem w Polsce na wakacjach i ciagle pot się ze mnie leje, wtedy kocham klimat w UK:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nikon 3200D to mój aparat.
      O proszę, a w jakim rejonie mieszkasz?

      Usuń
  47. Cieszę się, że jednak Ci się spodobało :D zadowolenie jest chyba najważniejsze :) śliczne zdjęcia :))

    OdpowiedzUsuń
  48. Bardzo chciałam mieszkać w Anglii, ale hamowało mnie między innymi wyobrażenie sobie tej ,,okropnej" pogody oraz szarych monotonnych dni. Dzięki Tobie moje podejście znacząco się teraz zmieniło. Chyba właśnie w Polsce pogoda jest bardziej kapryśna niż w Anglii.
    Może jestem dziwna, ale najbardziej lubię burze :D Ale tylko wtedy kiedy siedzę w domu ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hahaha noo ja takie burze też uwielbiam. Odsłaniasz rolety, gasisz światło, bierzesz kubek gorącej herbaty i obserwujesz ♥ jest ten klimat, nie? :)

      Usuń
  49. Dwukrotnie byłam w Anglii i na szczęście w obu przypadkach pogoda była bardzo słoneczna :)

    OdpowiedzUsuń
  50. Cudowne zdjęcia!!!Z pogodą to jest tak różnie ale ja jestem zwolenniczką ciepła, nie lubię zimnicy!!! Serdecznie pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
  51. O tak, ja również wiele razy słyszałam jaka to pogoda w Anglii jest przygnębiająca, wiecznie pada a to człowieka dołuje non stop. Nie mam doświadczenia, bo o pobycie w UK mogę sobie na ten moment tylko pomarzyć, wiec nie wiem jak to jest w praktyce. Ale z tego co piszesz, trzeba zacząć obalać mity na temat angielskiej pogody. :)
    Dla mnie idealna pogoda to zdecydowanie taka, kiedy nie ma ogromnych upałów i wielkiego mrozu, czyli gdzieś pomiędzy 20-25 stopni. Może dlatego uwielbiam wiosenną pogodę, chociaż z tym bywa różnie, bo w tym roku w połowie kwietnia sypał śnieg. :)
    (Właśnie teraz się zorientowałam ile tego napisałam. ;) Jednak prawda, że o pogodzie można zawsze pogadać ;)
    Pozdrawiam

    starwarspoland.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Życzę Ci tego, abyś mogła tutaj przyjechać pozwiedzać i zostać dłużej :) Jest naprawdę pięknie a i ludzie inaczej na Ciebie patrzą, a właściwie nie patrzą bo nikogo tutaj nie obchodzi kto w czym chodzi i jak wygląda. Taki większy luz w życiu jest :)

      Usuń
  52. Super że jednak ta pogoda zaskoczyła Cie w pozytywny sposób ;)

    OdpowiedzUsuń
  53. Pogoda zaskakująca - jest pełna niespodzianek :). A to chyba dobrze :)))

    OdpowiedzUsuń
  54. siostra była w Anglii przez dwa lata i ma dokładnie takie samo zdanie - pogoda nieraz lepsza jak w Polsce :D
    jak dla mnie generalnie mogłoby być zawsze słonecznie i 30 stopni :D

    OdpowiedzUsuń
  55. No to Ci się trafiła lepsza pogoda :) Ciekawe czy nadal będziesz mieć do niej szczęście ;)
    No rzeczywiście w Polsce pogoda coś się popsuła :/ Może chociaż złata polska jesień będzie taka jak powinna być.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja wybieram się niedługo na urlop i patrząc prognozę to chyba nie jest jakoś "wow" :(

      Usuń
  56. Podejrzewam, że stereotyp deszczowej Anglii wziął się z... filmów. Często, kiedy oglądam jakiś film, gdzie akcja toczy się w Anglii (przeważnie w zamierzchłych czasach), to Anglia jest taka szara.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystko kreują filmy i media i stąd biorą się wszystkie stereotypy :/

      Usuń
  57. Kilka lat temu byłam w Londynie i byłam zaskoczona, że w ogóle nie padało, cały tydzień świeciło słońce. :)

    OdpowiedzUsuń
  58. Mi nie bardzo odpowiada duża wilgotność, mojej skórze także, więc nie wiem, czy bym się tam odnalazła :P Dobrze wiedzieć, że nie jest jednak tak strasznie, jak to niektórzy opowiadają :D

    OdpowiedzUsuń
  59. Ostatnio też słyszałam, że to jednak jakiś mit, ale jakoś to tak jest, że ci, którzy sami czegoś nie doświadczyli, mają najwięcej do powiedzenia w danej kwestii i tym sposobem pojawia się wiele tego typu mitów :D
    Sama uwielbiam lato i ciepłe, długie dni, chociaż to wiosną zyskuję nagle jakby więcej energii, po przebudzeniu z zimowego snu :)

    OdpowiedzUsuń
  60. Nie może cały czas padać :P, ani u nas, ani u Ciebie ;). Świetne zdjęcia.

    OdpowiedzUsuń
  61. Temperatura temperaturą, ale jednak i klimat i wilgotność mają znaczenie w odczuwaniu ciepła i zimna;)

    OdpowiedzUsuń
  62. A nie pomyślałas ze może ta pogodę zabrać ze sobą :). A tak serio myślę wszędzie są dni bardziej słoneczne lub mniej. Super ze Cię tak ładnie Anglia- pogoda powitała

    OdpowiedzUsuń
  63. Wyobrażam sobie jak tam musiało być okropnie przy takiej wilgoci i wysokiej temperaturze! Dla mnie najbardziej odpowiednie pogody to te wiosenne i wczesnojesienne. Chociaż taką późniejszą jesień też całkiem lubię. Tylko szkoda, że już nie robię sobie warkoczyków afrykańskich, żeby uniknąć szaleństwa moich długich włosów podczas wilgoci i ciągłych deszczy, które niestety są nieodłącznym elementem jesieni. Kiedyś chyba trzy lata pod rząd na jesień robiłam warkoczyki i miałam mega komfort! ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O kurde, w sumie całkiem dobry pomysł bo moje długie włosy w taką porę nie mogą być rozpuszczone ponieważ latają w każde strony :D

      Usuń
  64. Ja mieszkałam w UK ponad 5 lat. Miło wspominam. Zima nie była tak ostra ja u nas.

    OdpowiedzUsuń