4 sie 2017

"Siedem dni w Lipcu"

Witajcie!
Książki, książki i jeszcze raz książki. U mnie właśnie ta forma odpoczynku króluje najczęściej. A z racji, ze co raz więcej z Was sięga po książki tak myślę, że te wpisy mogą zachęcić Was do przeczytania tego, co ja miałam okazję. A jak wiecie - uwielbiam czytać. I jeżeli jesteście ze mną od x czasu, to wiecie że moja recenzja nie będzie typową recenzją czy spojlerem książki, a bardziej opinią czego oczekiwałam po książce i co otrzymałam. Czasami nakieruję o co chodzi i czego się można spodziewać. A więc zaczynajmy!



O KSIĄŻCE

TYTUŁ: "Siedem dni w Lipcu"
AUTOR: Jordi Sierra i Fabra
GATUNEK: thriller/sensacja/kryminał

KSIĄŻKOWO: Seria Kryminalistyczna, w której bohaterem jest Miquel Mascarell, inspektor policji w czasach republikańskich, a po zakończeniu II Wojny Światowej  - detektyw prowadzący prywatne dochodzenia w sprawach niewyjaśnionych zaginięć i zabójstw. Magia przed i powojennej Barcelony, wykreowany w powieściach Mascarellem klimat tajemnicy i mrocznych intryg, ludzkie dramaty i wątki miłosne oraz wyraźne pokrewieństwa z twórczością Carlosa Ruiza Zafona przyciagają do serii rosnące rzecze czytelników.

MOJA OPINIA: Kryminał z dodatkami historii. Czyli coś co kiedyś na pewno bym odrzuciła, tak teraz chętnie po nie sięgam. Książka miała swoje frazy i wyrażenia dosyć nietypowe, z którymi ciężko było mi się zapoznać jednak to nic niemożliwego. Ogólnie książka wydaje się dosyć skomplikowana, jednak jest naprawdę ciekawa. Przeżycia, zabójstwa, tajemnice.. nie bardzo wiem jak to określić i co mogłabym o niej powiedzieć. Kryminał jak .. może nie każdy, ale większości podobne. Sytuacje toczą się przez 7 dni w lipcu i to chyba jest najważniejszy element tej powieści. Niby się wydaje "co tam, 7 dni to krótki czas" a jednak obrót spraw toczy się bardzo szybko. Dziwne sytuację, powrót do początku sprawy i można powiedzieć, że na tym obraca się ta powieść. Polecam! Na pewno sięgnę po kolejne części tego autora :) 


"Świat jest wielki, a życie długie. To tylko kwestia odwagi."

71 komentarzy:

  1. Myślę, że ta książka mogłaby mi się spodobać. Zapisuję sobie jej tytuł.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam :) choć na pewno większości osób nie przypadnie do gustu :P

      Usuń
  2. Lubię książki których akcja toczy się w innych czasach niż terazniejszość więc z pewnością ją kiedyś przeczytam ;-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie czytałam, ale taki właśnie gatunek lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie słyszałam o niej, ale raczej nie jest w moim guście ;) Za kryminałami nie przepadam, a i po historyczne sięgam rzadko. Wolę jednak lżejsze lektury ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie słyszałam o tej książce - warto zajrzec :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Masz rację odpoczynek przy książce to najlepsze co może nas spotkać :D, nie czytałąm tej ksiażki
    Mój blog - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  7. Właśnie chyba jestem z tych osób, którym ta książka nie przypadnie do gustu. Mimo, że lubię klimaty drugiej wojny światowej bo chcę być świadoma tego co się tam działo to nie wiem... książka nie dla mnie. Super recenzja.

    http://weruczyta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam kryminały, ale nie wiem, czy odnalazłabym się w czasie, w jakim osadzona została fabuła książki.

    Pozdrawiam,
    http://tamczytam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie słyszałam o tym, ale chyba połączenie kryminału i historii mi się spodoba!
    POCZYTAJ ZE MNĄ!

    OdpowiedzUsuń
  10. Wydaje się dość ciekawy, musiałabym przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  11. tematyka jak najbardziej dla mnie ;) myślę, że spodobałaby mi się ta książka ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja teraz najczęściej sięgam po te do licencjatu :D

    Odpowiedziałam na Twój komentarz u mnie na blogu - zapraszam <3

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo ciekawy post :) w ogóle masz super bloga, przejrzałam całego i obserwuję <3

    https://lily-vegas.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetny wpis, bardzo zaciekawiłaś mnie tą książką.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  15. Zaciekawiła mnie :) W wolnym czasie może sięgnę po nią :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Zdecydowanie nie mój gatunek...

    OdpowiedzUsuń
  17. O boże dla mnie chyba troche za smutna? :)

    Zapraszam https://ispossiblee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Zaintrygowała mnie ta książka! Kryminał i historia to połączenie, które jeszcze nigdy mnie nie zawiodło. Zapisuję tytuł, żeby mi nie umknęła :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Uwielbiam czytać książki i nie wyobrażam sobie życia bez nich.
    Koniecznie zapiszę sobie ten tytuł, tym bardziej, że akcja dzieje się w mojej ukochanej Barcelonie.

    OdpowiedzUsuń
  20. Zachęca mnie nawiązanie do książek Zefona, może kiedyś też po to sięgnę ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. Za książkami historycznymi nie przepadam, ale kryminały uwielbiam. Myślę, że chętnie sięgnęłabym po tę pozycję.

    OdpowiedzUsuń
  22. Hmmm.... historia i kryminał. Może być ciekawe...

    OdpowiedzUsuń
  23. Nie jestem fanką powieści kryminalnych. Jednak ciekawa recenzja. Pozdrawiam :).

    OdpowiedzUsuń
  24. Ja uwielbiam książki z historią w tle! I opis tej mnie zaciekawił.

    https://w365dnidookolazycia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  25. Powiem ci że ja kompletnie nie mam czasu na czytanie książek, a dla mnie relaks to prowadzenie bloga oczytanie wpisów innych :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Sama nie wiem co myśleć o tej książce, na pewno przyciągnęłaby mnie okładka. Jednak czy podołałabym samej treści? Zawsze warto spróbować. ^^

    OdpowiedzUsuń
  27. Już sama okładka intryguje.

    OdpowiedzUsuń
  28. Ja miałam już dwa podejścia do kryminałów i niestety za każdym razem to nie było to - teraz mam już uraz do tej tematyki :(

    OdpowiedzUsuń
  29. zapowiada się ciekawie:) jak bede mieć okazję to chętnie przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  30. Nie wiem gdzie się spotkałam już z tym tytułem, ale wydaje mi się on znany. Spodobała mi się książka Carlosa Ruiza Zafona,więc może i ta by mi się spodobała.

    OdpowiedzUsuń
  31. Nie słyszałam wcześniej o tej książce, ale jest moim stylu :) Jeżeli znajdę ją w jakiejś bibliotece to z chęcią przeczytam :D

    OdpowiedzUsuń
  32. Kurczę, jako książka podobna do twórczość Zafona to muszę się jej dorwać ^^ Uwielbiam tego autora.
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  33. Brzmi super! Zdecydowanie moje klimaty

    OdpowiedzUsuń
  34. Nie słyszałam nigdy o niej :)

    OdpowiedzUsuń
  35. Zapowiada się bardzo interesująco:)

    OdpowiedzUsuń
  36. Lubię tego typu książki, więc pewnie kiedyś przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  37. Bardzo lubię książki z tego gatunku:)

    OdpowiedzUsuń
  38. Chyba polecę ją mężowi, lubi książki z historią.

    OdpowiedzUsuń
  39. Nie lubię wplatania historycznych wątków do niezobowiązujących powieści... Chyba nie dam sie namówić :)

    OdpowiedzUsuń
  40. Na początku duży plus za konkretne informacje! :)
    Jeśli chodzi o książkę to u mnie jest odwrotnie - kiedyś z chęcią bym po nią sięgnęła z uwagi na historię. Jednak szybka akcja przekonuje mnie do jej przeczytania. Pora trochę ruszyć głową w przerwie od studiowania ;)

    OdpowiedzUsuń
  41. Mogłaby mi się spodobać :) Ostatnio czytam jedną książkę po drugiej ;)

    OdpowiedzUsuń
  42. Już mi się podoba. :-) Może znajdę na nią chwilę czasu. :-)

    OdpowiedzUsuń
  43. ciekawie się zapowiada ;)

    OdpowiedzUsuń
  44. Niestety nie czytam kryminałów :( ostatnio nie mam zbytnio czasu aby chwycić się jakiejś dobrej książki :(

    OdpowiedzUsuń
  45. Niestety nie przepadam za kryminałami.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  46. Uwielbiam takie książki, czyta się takowe jednym tchem! Ciekawy blog, chętnie zostanę tu na dłużej ;) Pozdrawiam serdecznie i zapraszam do swojego kącika! :)

    OdpowiedzUsuń
  47. W moim stylu z chęcią przeczytam.
    Mój Blog

    OdpowiedzUsuń
  48. Kiedyś nie lubiłam w książkach wątków historycznych ale teraz bardzo chętnie po nie sięgam :)

    OdpowiedzUsuń
  49. Ostatnio zatapiam się w kryminałach, po ten z chęcią też bym sięgnęła :)

    OdpowiedzUsuń
  50. O proszę - pierwszy raz widzę :) Może kiedyś uda mi się przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  51. Jak tylko będę mieć okazję to chętnie ją przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  52. Ja też zapiszę sobie jej tytuł - chętnie po nią sięgnę!

    OdpowiedzUsuń
  53. Tylko mi wspomnij, że II Wojna Światowa i już wiem, że to książka nie dla mnie, jakoś mnie taka tematyka zniechęca.

    OdpowiedzUsuń
  54. Chętnie bym przeczytała tę książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  55. Kryminał plus dawka historii to u mnie mieszanka wybuchowa. Lubie takie filmy i książki,gdzie do ostatniego momentu nie wiem, kto popełnił przestępstwo. Dlatego tak bardzo lubię serial Śmierć pod palmami.

    OdpowiedzUsuń
  56. Zupełnie nie moje klimaty, ale zdjęcia - rewelacja! :)

    OdpowiedzUsuń
  57. Najważniejsze, że książka Ci się spodobała :)

    OdpowiedzUsuń
  58. Matko! Kocham kryminały! Aktualnie czytam po kolei wszystkie książki Christie, która jest dla mnie królową tego gatunku :)

    OdpowiedzUsuń
  59. O to jest klimat który uwielbiam ! CHętnie sięgnę po tę książke :)

    OdpowiedzUsuń
  60. Z elementami historii , wydaje się ciekawa :)
    Ja za nic nie mogę sobie zorganizować czasu, zawsze zajmę sę czymś innym :p pełen chaos:D

    OdpowiedzUsuń
  61. nie znałam ;)

    Pozdrawiam i życzę cudownego weekendu :)
    ANRU,

    OdpowiedzUsuń
  62. Ja ostatnio miałam okazję przeczytać kolejną już książkę Jodi Picoult (moja ulubiona autorka i chyba nie ma jej książki, której bym nie wciągnęła, jak tylko miałam okazję) i kurdę, stwierdzam, że bardzo brakowało mi czytania dla czytania. Ostatnio jedynymi książkami, które miałam w rękach to te wszystkie, które potrzebne mi były do napisania licencjatu, więc niezbyt to pasjonujące, mimo że licencjat był o blogach.

    OdpowiedzUsuń

Ciesze się, że mogę Cie gościć,
a Twoja obecność jest dla mnie motywacją do dalszego działania.
Zawsze staram się odwiedzam swoich czytelników.
Jeżeli zaobserwujesz - poinformuj mnie o tym.

Czasami mam zaległości ale wszystkie nadrabiam.