5 lip 2017

Zaczytana - co nowego z literatury u mnie?

Witajcie! ☺
Od jakiego czasu naszła mnie ochota, a bardziej potrzeba kupowania książek. Choć pamiętam swoje zarzekanie się na wszystko, że nigdy w życiu nie wydam żadnych pieniędzy na książki. Tak teraz nie mogę się po prostu od tego oderwać. Przed swoim wyjazdem zdążyłam kupić masę książek. Niektóre zdążyłam już opisać TUTAJ. Chciałam zrobić podsumowanie swojej listy czytelniczej, którą miałam i którą nadal posiadam. Z serii przeczytane oraz do przeczytania. Jednak pomyślałam, że większość z Was nie potrafi skupić się na xx książkach opisanych w jednym blogu (co niestety sprawdziło się niejednokrotnie) dlatego będę przedstawiała Wam książki po jednej, dwóch ewentualnie trzech :)

Więc z czym przychodzę dzisiaj? Dwie typowe życiówki, jednak jedna podchodzi pod kryminał.. ale wątek akurat jest naprawdę mega krótki, a co najważniejsze pojawia się tuż na samym początku i dopiero pod koniec. Przypominam, że obie te książki przeczytałam w kwietniu. 


"TUŻ ZA ROGIEM"

TYTUŁ: "Tuż za rogiem"
AUTOR: Magdalena Kawka i Robert Ziółkowski
GATUNEK: Literatura współczesna

KSIĄŻKOWO: Tomek, odnoszący sukcesy biznesmen. Monika, niespełniona malarka. Dawna miłość i fascynacja innością odleciały w siną dal. Rozczarowani małżeństwem, oddalili się od siebie i wydaje się, że nie ma szans na porozumienie. Skupieni na sobie, nie zwracają uwagi na to, co dzieje się tuż za rogiem. Dopiero pojawienie się tajemniczego mężczyzny, w długim płaszczu z wyszytą na plecach klepsydrą, uruchomi ciąg dramatycznych zdarzeń. Lawina toczy się coraz szybciej - morderstwo, wypadek, zdrada i utrata pracy. Monika i Tomek muszą się z tym zmierzyć i odnaleźć swoją miłość.

MOJA OPINIA: Na początku było mi ciężko się połapać o co chodzi, zwłaszcza że w tej książce mowa była o morderstwie, które zaszło u bohaterów jednak nie było dokładnie opisane o kogo chodzi. Od początku zagłębiając się w treść książki myślałam, że zabici zostali główni bohaterowie, jednak sytuację były zupełnie inne. Książka bardziej opowiada o uczuciu, które poprzez prace i brak pielęgnacji oraz zaangażowania z obu stron zaczyna znikać. Niektóre sytuację doprowadzają do przemyśleń swojego zachowania i czas zmian. Ogólnie książkę czytało się szybko i prosto. Sama szata graficzna okładki jest cudowna. Tajemnicza, ale stosunkowo elegancka. Polecam



"KIEDY BYŁEŚ MÓJ"

TYTUŁ: "Kiedy byłeś mój"
AUTOR: Rebecca Serle
GATUNEK: Literatura obyczajowa i romans

KSIĄŻKOWO: Rosaline Caplet i Robert Monteg znają się od zawsze i spędzają ze sobą każdą wolną chwilę. Są przyjaciółmi, Rose jednak chciałaby czegoś więcej. Kiedy więc Rob wyznaje jej miłość, dziewczyna jest w siódmym niebie. I wtedy do miasta powraca Juliet. Ta piękna, pewna siebie i pozbawiona skrupułów dziewczyna nienawidzi całej rodziny Capletów... Czy w tej sytuacji miłość Rosaline i Roberta przetrwa?

MOJA OPINIA: Jak sama autorka wspomniała jest to historia podobna na wydarzeniach z Romea i Julii - być może nawet i na nich się inspirowała. Czytając książkę miałam wrażenie, że oglądałam już gdzieś film bo tematyka i wydarzenia były naprawdę podobne. Typowa sielanka. Trzy przyjaciółki, trzej przyjaciele. Ekipa składająca się z 6 osób. Trzy pary. Przyjeżdża nowa dziewczyna, odbija chłopaka i sprawy toczą się tak jak we wszystkich filmach. Potem czas przemyśleń, śmierć, nowa (a jednak stara) miłość w stosunku do kolegi z dawnych lat.. typowa sielanka. Jednak książka wciągała mnie, może dlatego że spodziewałam się zakończenia i chciałam faktycznie zobaczyć jakie ono będzie. Moja intuicja co do zakończenia sytuacji mnie nie pomyliła. Książkę polecam, ale dla osób, które chcą coś przeczytać ale nie oczekują wielkiego zaskoczenia. 


Musicie mi wybaczyć, że z tematyki "kultura" pojawiają się póki co same książki. Jednak tak jak wspomniałam, mój wolny czas poświęcam literaturze. Choć przyjdzie pora na dobry film czy serial. A może wy polecacie coś z ciekawych filmów?

Czytaliście którąś z tych książek? A może skusilibyście się na którąś?
Co obecnie ciekawego czytacie, albo macie zamiar przeczytać?

"Świat cały nie pomieściłby ksiąg, które by należało napisać."

93 komentarze:

  1. ,,Tuż za rogiem" - ta książka mnie zaciekawiła i chętnie do niej zajrzę w wolnej chwili :) Zapowiada się ciekawie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mi wpadła w oko.

      Usuń
    2. Tajemnicza i ciekawa - polecam ☺

      Usuń
  2. ''Kiedyś byłeś mój'' chętnie bym przeczytała :) ja czasami mam własnie taką fazę na kupowanie książek, choć czasami mi szkoda jednak pieniędzy ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No książka bardzo podobnej tematyki do "trzy metry nad niebem", ale obie są fajne i jednak się różnią :) O tak, też tak mam. Chociaż obecnie nie wydaje kasy bo w UK nie ma polskiej dobrej literatury :D

      Usuń
  3. mega ksiązki <3 jej po "kiedyś byłeś mój" muszę na pewno siegnąć :)

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Jestem ciekawa książki "Tuż za rogiem".

    OdpowiedzUsuń
  5. Kompletnie nie mój typ jeśli chodzi o książki. Cóż, każdy lubi coś innego prawda?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie tak :)
      ja mimo, że czytam od x czasu to nadal doszukuje się nowych wydarzeń, tematyki i nie mam tej swojej "naj" :D

      Usuń
  6. Po raz pierwszy spotykam się z tymi książkami.Ja bardzo lubię powieści historyczne :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Zaciekawiła mnie ta "Tuż za rogiem" narazie sama mam zaplanowane czytanie dwóch książek, ale aktualnie czytam jeszcze "Co kryją jej oczy" :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciekawa? Muszę zapisać sobie tytuł ☺

      Usuń
  8. Ja ostatnio miałam tak mało czasu na czytanie,że aż wstyd! "Kiedyś byłeś mój" - słyszałam i cchę przeczytać :) Pytałaś mnie na blogu o mój wyjazd do Holandii, no więc my tam byliśmy, bo znajomi mojego faceta rodziców nam udostępnili pokój i znaleźliśmy 10 km dalej pracę - to był taki spontant, bo mieliśmy 2 godziny na zastanowienie się :p Ale wyszło super i jesteśmy zadowoleni. Jednak praca przez agencję jest tragiczna.. Oszukują, mają ludzi w czterech literach.. My i tak mieliśmy dużo szczęścia, bo fajnie trafiliśmy, sporo polaków nam pomagało oś załatwi, bo agencja umywała ręce.. no i przede wszystkim nie mieszkaliśmy w domkach agencyjnych, gdzie pobierają mnóstwo kasy za domek, za przejazdy i za niewiadomo co ;/ Wyjazdu już raczej nie planujemy, ale różnie bywa :p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To przynajmniej udało Wam się jakoś normalnie żyć i znaleźć odpowiednią pracę. Bo faktycznie czasami z agencji to nic dobrego.. nie dość, że mało się zarabia, mieszka się nie wiadomo gdzie to jeszcze tyle nerwów człowiek zjada że masakra :x

      Usuń
  9. Nie czytałam żadnej z nich. Ale Kiedy Byłeś Mój wydaje się być w moim stylu. Myślę, że by mi się spodobała, dlatego jak dorwę to chętnie przeczytam ;) Ja na razie książki kupuję tylko na promocjach :D Ale coś czuję, że kiedyś będę kupowała je regularnie, nie zważając na cenę :D
    PS nie dodałaś linku na początku posta w "Niektóre zdążyłam już opisać TUTAJ." ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Romantykio, ale kończy się zupełnie niespodziewanie co mi się mega spodobało :)
      O dzięki, edytuje ! :)

      Usuń
  10. Przeczytałabym z chęcią. Ostatnia książka jaką czytałam to była "Misery" Kinga - rewelacja. :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie znam żadnej pozycji, ale obie mnie zaciekawiły.

    OdpowiedzUsuń
  12. Druga książka zdecydowanie na nie :P Ja obecnie przymierzam się do "Trzech muszkieterów" lub "Hrabi Monte Christo" - na razie się nastrajam :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardziej lubię kryminały niż takie miłosne opowiadania ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo, bardzo lubię czytać książki, wręcz kocham. Jak jakaś mnie wciągnie to nie ma zmiłuj. Nie mogę się wręcz oderwać. :)
    Żadnej z przedstawionych przez Ciebie książek nie czytałam, ale chętnie sięgnęłabym po ,,Tuż za rogiem". :)
    Pozdrawiam

    starwarspoland.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo tajemnicza i dobra lektura, polecam! :)
      Masz może książkę, która spodobała Ci się tak mega mega bardzo? :)

      Usuń
  15. Czytam dużo, co prawda nie literaturę piękną

    OdpowiedzUsuń
  16. Chętnie bym przeczytała książkę "kiedyś byłeś mój" :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Nie czytałam jeszcze tych książek, ale chętnie po nie sięgnę. Obecnie nie czytam nic, a mam chyba z 50 książek na stosiku, które na mnie czekają :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spora liczba :D Ja mam zapisanych x książek, ale muszę kupić sobie czytnik z racji, że w UK nie bardzo znajdę te książki, które mnie interesują :)
      Możesz się podzielić tytułami, może akurat mnie jakaś zaciekawi :)

      Usuń
  18. Powiem ci szczerze że ja nie mam czasu czytać książek, dla mnie najlepszą lekturą są blogi :P i w sumie każdą wolną chwilę to na nie poświęcam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja obecnie też, zwłaszcza że nie mam jeszcze czytnika :)

      Usuń
  19. Ja czytam tylko kryminały :) Ale nie lubię wydawać pieniędzy na książki - w 99% sięgam po nie tylko raz w życiu. W związku z tym jestem stałym bywalcem biblioteki miejskiej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Biblioteka to mój drugi dom, ale z drugiej strony jak kupiłam jedną książkę, potem drugą i tak wyszło że każde zakupy kończyły się z 3-4 książkami w siatce :D

      Usuń
  20. Tuż za rogiem wydaje się ciekawe. Sięgnę w wolnej chwili :)

    OdpowiedzUsuń
  21. No jednej ani drugiej nie czytałam, ale pozycja "Tuż za rogiem" mnie zainteresowała :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Love your post dear ♥
    If you want check out my blog.I write about fashion,beauty and lifestyle . Maybe we can follow each other and we can be great blogger friends !

    http://herecomesajla.blogspot.ba/

    OdpowiedzUsuń
  23. love this post and your blog :)

    https://www.instagram.com/tijamomcilovic/
    http://itsmetijana.blogspot.rs/

    OdpowiedzUsuń
  24. Ta druga propozycja przypadła mi do gustu ;)

    OdpowiedzUsuń
  25. Interesujące recenzje, czekam na więcej!

    OdpowiedzUsuń
  26. Hmm.. jako iż lubię wyzwania to chyba sięgnęłabym po pierwszą książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  27. "Tuż za rogiem" mam w planach :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Dziękuje za interesujące inspiracje! Mega post :)

    OdpowiedzUsuń
  29. "Kiedyś byłeś mój" Słyszałam już kiedyś od kogoś, że książka bardzo fajna ;)

    OdpowiedzUsuń
  30. "Kiedyś byłeś mój" jest interesująca, musze kiedyś przeczytać :)

    sandziv.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  31. Nie miałam niestety okazji przeczytać żadnej z prezentowanych przez Ciebie książek. Ostatnio stawiam na kryminały, które wciągają od pierwszej przeczytanej strony :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To polecam inne, które już zdążyłam opisać :) A znajdziesz takie, które "wciągnął" :)

      Usuń
  32. Nie znam tych tytułów, ale mogą być ciekawe ;)
    Pieniądze wydane na książki... skąd ja to znam ;p
    Czytnik dobra rzecz, chociaż droga niestety.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem :( ale obecnie to jedyna forma, zeby być "na bieżąco" :)

      Usuń
  33. "Tuż za rogiem" mogłoby mi się spodobać z uwagi na ten wątek morderstwa :) za watkami romantycznymi nie przepadam, więc druga pozycja zdecydowanie nie dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wątek romantyczny, ale zakończenie inne - polecam:)

      Usuń
  34. Uwielbiam czytać. Z chęcią przeczytam jedną i drugą.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  35. Dla mnie zdecydowanie bardziej druga pozycja :)

    OdpowiedzUsuń
  36. Bardzo fajnie je przedstawiłaś! :)
    Nie czytałam tych książeczek, ale okładki jak i opisy przyciągają. Na dzień dzisiejszy bardziej ciekawa jestem tej pierwszej :)
    Rzeczywiście przedstawianie bardzo wielu książek w jednym poście jest dość męczące i 3 to jest wystarczająca liczba ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 3, choć co raz bardziej obstawiam jedną w poście. Tak żeby skupić się na tej jednej a nie na dwóch :D

      Usuń
  37. Nie czytałam, ale 'Kiedyś byłeś mój' mnie zaciekawiła ! Muszę po nią sięgnąć. ;)

    OdpowiedzUsuń
  38. Póki co siedzę w fantastyce ale przeczytałabym coś takiego jak "Kiedy byłeś mój". Musze koniecznie sięgnąć po literaturę tego typu bo widzę, że jestem baaaardzo do tylu. ;)

    OdpowiedzUsuń
  39. pamiętam, kiedy sama marzyłam o takiej mini biblioteczce w domu... niestety - małe mieszkanie zweryfikowało moje marzenia i nie kupuję książek w ogóle :c

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojej, szkoda :c chociaż jeżeli mówię o sobie to chyba nawet w małym mieszkaniu postawiłabym regał z książkami, przy tym fotel, lampka i chilloutuje tam w każdej wolnej chwili ♥ No ale wiadomo, że jak mało miejsca, to nie na wszystko można sobie pozwolić :c

      Usuń
  40. Zapowiadają się bardzo ciekawie, chętnie po nie sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
  41. Pierwsza książka jakoś do mnie nie przemawia, nie mój styl :) Ale za to druga zapowiada się bardzo ciekawie, jak będę miała okazję, to z chęcią przeczytam :D

    OdpowiedzUsuń
  42. Ciekawe książki, chętnie bym je przeczytała. Ja osobiście jestem na etapie fascynacji Stephena Kinga, odważyłam się sięgnąć po kolejną jego ksiażkę "Przebudzenie". Jestem na początku, ale już zaczyna się coś dziać i jaram się każdą stroną :D

    Ja osobisćie lubię Camilla Lackberg, oraz Katrin Slaugheter - książki tych dwóch autorek nie dawały mi spać po nocach, taka byłam ciekawa co będzie dalej :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Camilla Lackberg czytałam i jak najbardziej polecam! :)

      Usuń
  43. Nie czytałam żadnej z tych książek, strasznie ubolewam nad tym, że mam na nie zbyt mało czasu :/

    OdpowiedzUsuń
  44. "Kiedy byłeś mój " sam tytuł mnie zachęca <3!

    https://roksanafashionist.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  45. Może sięgnę po ,,Tuż za rogiem", chociaż lista książek do przeczytania wciąż się wydłuża, a czas jakby ucieka. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  46. Idealne propozycje na lato :) W wakacje zawsze nadrabiam czytelnicze zaległości i pożeram stosy książek :)

    OdpowiedzUsuń
  47. Jedną i drugą książkę zapisuję do przeczytania.
    Chciałabym przekazać Ci informację, że dzisiaj - 8.07.2017r. nominowałam Cię do Liebster Award.
    Jeśli zechcesz przyjąć nominację, to zapraszam - http://katalog-inspiracji.blogspot.com/2017/07/filmy-3x-polecam-liebster-award.html.
    Pozdrawiam wakacyjnie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak najbardziej przyjmuję nominację :)
      Dziękuję ☺

      Usuń
  48. Niestety nie znam tych książek :/ "Kiedy byłeś mój" wydaję mi się fajną propozycją na dni, w których mam ochotę przeczytać coś absolutnie lekkiego.

    OdpowiedzUsuń
  49. Zapamiętam tytuły, wydają się interesujące!

    OdpowiedzUsuń
  50. Chętnie przeczytam "Tuż za rogiem". Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  51. Tuż za rogiem. Wydaje się ciekawa.
    Mój Blog

    OdpowiedzUsuń
  52. Drugą propozycję już czytałam. Ach, teraz to sama potrzebuję trochę czasu na zaczytanie się :)

    Pozdrawiam
    Sara's City

    OdpowiedzUsuń
  53. Przeczytałabym " Kiedy byłeś mój" :)

    OdpowiedzUsuń
  54. Kiedy byłeś mój- coś mi mówi ten tytuł, ale chyba jednak nie czytałam ten książki.

    OdpowiedzUsuń
  55. Ani jednego tytułu nie znam, ale to też nie moje klimaty :)

    OdpowiedzUsuń
  56. A u mnie... jak zwykle brak czasu :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie czasu też brak i do tego brak czytnika :/

      Usuń
  57. Druga pozycja mnie zainteresowała :)

    OdpowiedzUsuń
  58. Obydwa tytuły nie są mi znane. Ja znowu siedzę z Mankellem w dłoni ;)

    OdpowiedzUsuń
  59. Nie czytałam tych i niestety teraz jestem na etapie czytania książek naukowych :( A chciałoby się przeczytać coś lekkiego

    OdpowiedzUsuń
  60. Ja ostatnio (właściwie od początku wakacji) czytam książki na zabój, haha :) Wolę jednak wypożyczać je z bibliotek, bo gdybym miała kupować, to zagraciłabym dom i przy okazji zbankrutowała :D
    paulan-official-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja byłam na takim etapie, ale skończyłam z tym w dniu wyjazdu - bo tutaj nie mam gdzie ich kupić :D

      Usuń
  61. ostatnio czytałam recenzję obydwóch książek i chcę po nie sięgnąć :)

    OdpowiedzUsuń
  62. ja się obecnie wciągnęłam w serię "Siostry" Krawczyk, tych nie znam ale chyba pierwsza wydaje się dla mnie zbyt zagmatwana ;)

    OdpowiedzUsuń
  63. Już widzę drugie polecenie książki "Kiedyś byłeś mój". Chyba czas przeczytać ;)

    OdpowiedzUsuń
  64. Z tych dwóch książek o wiele bardziej przekonuje mnie pierwsza, chociaż nie wiem, czy byłsby w moim typie.
    Ostatnio czytałam Dziewczynę z pociągu Pauli Hawkins, a obecnie jestem już w trakcie drugiej książki tej samej autorki - Zapisane w wodzie i także wydaje się być wciągająca, więc obie polecam :)

    OdpowiedzUsuń

Ciesze się, że mogę Cie gościć,
a Twoja obecność jest dla mnie motywacją do dalszego działania.
Zawsze staram się odwiedzam swoich czytelników.
Jeżeli zaobserwujesz - poinformuj mnie o tym.

Czasami mam zaległości ale wszystkie nadrabiam.