13 lip 2017

Plusy i minusy portali społecznościowych



Witajcie! 
Jak wszyscy wiemy - portale społecznościowe stały się bardzo popularne i korzysta z nich bardzo dużo osób niezależnie od wieku i płci. Dzięki takim portalom możemy nawiązać nowe znajomości, dzielić się zainteresowaniami, utrzymywać kontakt z innymi oraz poszerzać wiedzę na różne tematy. Jednak takie portale również niosą ze sobą pewne zagrożenia i obawy. Dlatego dzisiejszy wpis będzie temu poświęcony. Wszystkie wypisane plusy i minusy to tylko i wyłącznie moje zdanie. Pamiętaj - masz prawo do swojego! :) 



Przede wszystkim przejdźmy do wymienienia najpopularniejszych portali społecznościowych. Ranking światowy - portale wypisane bez szczególnej kolejności - 8 przykładów.
- Facebook
- Twitter
- Linkedln
- YouTube
- Google Plus
- Instagram
- Blogger
- Tumbrl 

Kluczową funkcją istnienia portali społecznościowych jest możliwość utrzymywania kontaktu z innymi - niezależnie od dzielącej ich odległości. Szybki i prosty sposób na jakikolwiek kontakt. Mało tego, wszystkie portale społecznościowe są łatwo dostępne i darmowe dla każdego użytkownika. Oprócz utrzymywania kontaktu z innymi możemy również te kontakty odnawiać. Mieć kontakt z osobami, które wyjechały, z którymi się nie widzieliśmy albo po prostu nawiązywać nowe znajomości. Kolejnym plusem jest dokształcanie siebie i swoich poglądów. Dzięki wielu informacjom, na które się natkniemy możemy poszerzyć swoją wiedzę, wypowiedzieć się na dany temat oraz wczuć się w sytuację innych osób. Możemy otrzymać wiele cennych rad i wskazówek. Kluczowym zadaniem portali społecznościowych to promowanie siebie i swoich zainteresowań. Dzięki wstawianiu zdjęć, wpisów czy jakichkolwiek innych tekstów możemy się wypromować. Pokazać swoje zainteresowania i dzielić się nimi z innymi. Poszerzamy również wiedzę na temat istniejących produktów, artykułów czy firm - gdyż zawsze coś nowego możemy zobaczyć. Doskonalimy się w zakresie charakteru.. o co chodzi? Stajemy się odważniejsi czy pewniejsi siebie.



Najważniejszym minusem portali społecznościowych to uzależnienie. Czasami pochłaniamy wszystko zbyt szybko i przyzwyczajamy się do takiego stylu życia a nie innego. Zamiast skupiać się na życiu realnym ważniejsze dla nas jest życie w internecie - ogrom lajków i mnóstwo obserwujących. Kolejnym ważnym minusem jest kradzież tożsamości. W internecie łatwo jest udawać kogoś kim się nie jest. Kradzież zdjęć czy danych osobowych, dlatego miejmy wszystko na uwadze. Kolejną sprawą jest krytyka.. w internecie większość osób jest incognito - co za tym idzie? To, że ludzie krytykują z zazdrości, z nienawiści a czasami z czystej nudy. Niektórzy krytykują wszystko bo .. "taki jest ich styl bycia w internecie." Kolejnym minusem jest fakt, że jakiekolwiek informacje, zdjęcie umieszczone na portalu społecznościowych może być wykorzystane przeciwko nam - udostępniajmy wszystko z głową. Nigdy nie możemy się ujawnić na sto procent.



Czas na lekkie podsumowanie moim okiem. Wspomniałam o plusach i minusach, które wydały mi się ważne. Choć temat portali społecznościowych to bardzo ogromny temat i mogłabym się rozpisywać całymi godzinami to jednak przejdę do równie krótkiego podsumowania. A więc korzystając z jakiegokolwiek portalu społecznościowego miejmy na uwadze to, jakie informacje na nich umieszczamy. Zawartość profilu w internecie jest dostępna dla wszystkich: znajomych, rodziny, pracodawcy czy obcych nam ludzi. Dobrze jest więc dostosować takie ustawienia prywatności do siebie. Nie umieszczajmy szczegółowych i prywatnych informacji jak dokładny adres, pesel czy wiele innych. 

Macie jakiś portal z którego korzystacie najczęściej?
Jakie widzicie w nim plusy a jakie minusy?

A z racji, że od nowa zaczynam swoją przygodę z Instagramem to właśnie na niego Cie zapraszam. Miło mi będzie jeżeli pozostawisz po sobie jakikolwiek ślad :)  INSTAGRAM


Wpis nie jest sponsorowany. 



"Są w życiu sytuację, w których musisz sobie powiedzieć 'dam radę' i iść dalej."

99 komentarzy:

  1. Oczywiście dodałam :) ja mam FB, insta, blog (wiadomo) a te twitery czy inne chyba nie dla mnie :) zapomniałaś o Snapchat :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Snapchat wrzucam w "aplikacje" a nie strony społecznościowe :D

      Usuń
  2. Lubię instagrama, ale z dystansem patrze na te profile gdzie widać sporą obróbkę i zbyt idealną scenerie. ;) Kiedyś lubiłam facebooka... dalej go lubię, ale już z doskoku. Twittera nie rozumiem, za dużo tam polityki. Za to pinterest to złodziej czasu jakich mało!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja przekonuje się do instagrama - zwłaszcza, że mam na niego jakiś pomysł :) Facebooka właśnie wczoraj założyłam (chodzi o Fanpage) ale ogólnie mało mam czasu żeby aż tak przebywać na tych wszystkich portalach :P Noi przede wszystkim cenie sobie prywatność :)

      Usuń
  3. Osobiście uważam, że w portalach społecznościowych nie ma nic złego dopóki zdajemy sobie sprawę, jakie konsekwencje pociąga za sobą używanie ich. To prawda, że trzeba się pilnować, bo są to pożeracze czasu, a kiedy nie będziemy sobie pilnować godzin spędzonych na portalach może się to przemienić w uzależnienie. Kradzież tożsamości to coś, czego każdy z nas na pewno się obawia, bo to, że ktoś mógłby się pod nas podszyć wcale nie jest zachwycającą wizją.
    Wszystko z umiarem.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Najczęściej korzystam z Facebooka - plusy to głównie kontakt z dużą grupą osób jednocześnie ( zarówno z konta osobistego jaki bloga ). Minusy - męczą mnie łańcuszki wysyłane masowo na konto osobiste...

    OdpowiedzUsuń
  5. Zgadzam się z Tobą jeśli chodzi o plusy i minusy portali społecznościowych. Zdecydowanie największą wadą jest to uzależnienie od nich.
    Ja najczęściej korzystam z facebooka, instagrama oraz snapchata i póki co nie wyobrażam sobie dnia aby nie zajrzeć do tych aplikacji na telefonie czy w laptopie :D

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Najczęściej korzystaj ze Snapchata. Plusy tej aplikacji są według mnie takie, że możemy zobaczyć co ktoś w danej chwili robi lub szybko się z nim skontaktować. Możemy tez pokazać nasze zainteresowania znajomym lub miejsa, w których byliśmy. Według mnie minusem jest to, że od snapa można szybko się uzależnić, a niektórzy pokazują za dużo swojej prywatności. Świetny post i zgadzam się z tobą we wszystkim :)

    http://weruczyta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem czy jest to "szybki kontakt" :) Zwłaszcza, że ja używam Snapchata, ale nie uważam go za "góru" i jest to raczej aplikacja, której używam w wolnych, leniwych dniach :D

      Usuń
  7. Na szczęście nie mam potrzeby aby zaglądać na jakikolwiek portal, Instagrama nadal nawet nie prowadzę, a na FB ostatnio chyba cokolwiek 2,5 miesiąca temu opublikowałam. Nie jest źle :) Gdy mam czas po prostu to wówczas wchodzę na takie stronki :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Powiem CI szczerze, że ja żałuję za czasmai gdzi enie było portali społęcznościowych. teraz jest tego o wiele za dużo i człowiek nie ma już prywatności...

    OdpowiedzUsuń
  9. Portale społecznościowe - nieodłączny element XXI wieku. Wszystko trzeba robić z umiarem i z głową ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja nie korzystam już z Facebooka, kiedyś mocno się uzależniłam. Sporadycznie zajrzę na kilka minut. Najaktywniejsza jestem zawsze na youtube i bloggerze. Z przeglądania czyichś "słit foci" na Facebooku nie mam żadnych korzyści, tylko stratę czasu. Z instagrama też już nie korzystam, znudziło mi się. Może tylko mi się szybko wszystko nudzi. :/
    Oczywiście obserwuję i pozdrawiam.

    Mój kawałek Internetu

    OdpowiedzUsuń
  11. Uważam, że mimo wszystko takie portale są bardzo potrzebne.

    sandziv.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Do każdego z tych portali, aplikacji trzeba podchodzić z głową :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Z podanych przez Ciebie używam wszystkich oprócz twittera i g+ traktuje po macoszemu. W sumie kiedyś najwięcej czasu spędzałam na platformie, na której pracuję, a teraz - chyba na IG i na serialach spędzam najwięcej czasu :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Dokładnie, są plusy i minusy.

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja wlasnie skończyłam przygode z instagramem, wiec nie zaobserwuje :x w sumie to jestem bardzo ciekawa czy ludzie wiedza, ze sa uzaleznieni od portali spolecznosciowych... Dobrze, ze zagailas ten watek, bo dajesz do zrozumienia :) pozdrawiam !

    Ciotkastiv.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Och, a skąd ta decyzja o zakończeniu kariery na instagramie? :P

      Usuń
  16. Osobiście nie jestem uzależniona od żadnego z portali społecznościowych, co potwierdzają wszyscy moi znajomi - lubię się nieco izolować od wirtualnego świata :D Jednak za najgorszy minus takich "miejsc" uważam utratę prywatności oraz wszelkiego rodzaju kradzież praw autorskich.

    OdpowiedzUsuń
  17. Na pewno minusem jest to, że się uzalezniamy i wrzucamy tam wszystko a inni potem maja do nas pełny dostep i naszego zycia :)

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Myślę, że jak do wszystkiego, tak i do portali społecznościowych trzeba podchodzić z głową. Ogółem rzecz biorąc, cały internet jest wielkim darem dla ludzkości, przy tym jednak co najmniej tak samo dużym zagrożeniem. Pozdrawiam :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie tak to się przedstawia :)

      Usuń
  19. Tak jak napisałaś największy minus to uzależnienie i wszystko to, co się z tym wiąże. a wiążę się naprawdę dużo.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  20. Niestety masz rację,te wszystkie portale straszne uzależniają,większość ludzi żyje życiem innych,dlatego ja nie posiadam fb:P

    OdpowiedzUsuń
  21. Zdecydowanie uzależniają i kradną nam czas. Ja mam fb, ale zaglądam tam tylko kilka razy w tygodniu. Za to yt oglądam codziennie, ale zaczyna mnie nudzić tematyka urodowa, którą oglądam... Chyba mam przesyt.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możliwe.. nie zmieniałaś tematyki?

      Usuń
    2. Jeszcze nie wiem co by mnie interesowało... Ale robię sobie przerwy kilkudniowe i jakoś jest lepiej ;)

      Usuń
  22. Świetny wpis.Według mnie portale społecznościowe mają wiele plusów,ale trzeba też trzymać rękę na pulsie - by się od nich nie uzależnić.Niestety prawdą jest też ta kradziez tożsamości,która jest bardzo częstym zjawiskiem .. Miłego dnia ♥

    OdpowiedzUsuń
  23. Ja najczęściej korzystam z Facebooka. Zdaję sobie sprawę z jego minusów, mimo to sądzę, że to naprawdę fajny portal społecznościowy. Przede wszystkim ze względu na możliwość utrzymywania kontaktu z innymi. :) Fajny post!
    MÓJ BLOG - KLIK!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, że każdy portal ma swoje plusy i kluczowym z nich jest kontakt z innymi :) Ale warto wiedzieć, jakie są zagrożenia i czego unikać ☺

      Usuń
  24. Zgadzam się. Witryny sieci społecznościowych to miecz obosieczny.

    OdpowiedzUsuń
  25. Racja, trzeba uważać,co się udostępnia. Minusy - zabierają dużo czasu jeśli na to pozwolimy, plusy - mogą pomóc w rozwijaniu pasji, a nawet przy spełnianiu marzeń ;).
    http://modoemi.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  26. Czasem korzystam z facebooka - na szczeście nie jestem uzależniona :D

    OdpowiedzUsuń
  27. Zgadzam się. Wszystko jest dla ludzi ale bardzo szybko można zatrzeć pewne granic po między światem realnym a tym fikcyjnym gdzie każdy może być każdym a to co publikujemy w sieci zostaje na zawsze nawet po "wykasowaniu". :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jest, zwłaszcza jak ktoś chce udawać kogoś kim nie jest, w końcu z czasem traci rachubę i .. wydaje mu się, że jest inną osobą.

      Usuń
  28. Ja zdecydowanie pokochałam Instagrama ale zbyt dużo czasu mi zabiera :(

    OdpowiedzUsuń
  29. Muszę przyznać, że znam wszystkie portale społecznościowe, które wymieniłaś oprócz tego 3. Co to jest? Szkoda, że nie są ustawione rankingowo, bo jestem mega ciekawa, co jest teraz najpopularniejsze.
    Zgadzam się zdecydowanie z plusami. Jest to doskonały sposób komunikowania się z innymi, a także odnowienia kontaktów. Byłam na wymianie włoskiej w podstawówce i miło czasem popatrzeć jak moja włoszka się zmieniła i na jaką ładną dziewczynę wyrosła. No i te wiadomości. Z Facebooka czasem szybciej się czegoś dowiaduje niż z TV :D
    Oj hejty, uzależnienie i kradzież tożsamości są koszmarne. Jest tyle przepisów na chronienie danych osobowych, a i tak mają miejsce takie rzeczy...
    Mimo, że portale społecznościowe są bardzo pomocne to trzeba niesamowicie uważać i rozsądnie z nich korzystać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Owszem, że portale to dobra sprawa i są potrzebne.. dzięki nim uczymy się wielu rzeczy, poznajemy ludzi czy utrzymujemy kontakt - czyli kluczowe sprawy. Jednak tak jak piszesz - jeżeli chcemy coś mieć i z czegoś korzystać to musimy to robić przede wszystkim z rozsądkiem :)

      Usuń
    2. No, ale niestety wiele osób nie ma tego zdrowego rozsądku, a Internet dla nich to całe życie. Czasem wstawiają zdjęcia czy posty, które powinni zostawić dla siebie. Ograniczają swoją prywatność, co raz bardziej :/

      Usuń
  30. U mnie największym uzależnieniem jest chyba facebook. Nie spędzam tam całej doby, ale jednak co jakiś czas zaglądam, mimo tego, że wiem, że nic nowego tam się nie pojawiło... Wizyty są zazwyczaj kilku minutowe, ale jednak, jak inaczej można określić tę potrzebę odświeżenia strony, jak nie uzależnieniem? W blogosferze spędzam jeszcze więcej czasu, ale tutaj mam przynajmniej poczucie, że nie robię czegoś bezużytecznego ;) Pocieszam się jednak faktem, że nie mam kont na Twitterze, LinkedIn i Tumblr :) A pozostałym nie przeznaczam zbyt wiele cennego życia :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nie mam tak z żadnym portalem, chociaż Instagram strasznie mnie do siebie ciągnie ;D

      Usuń
  31. Masz świetnego bloga :) widać że bardzo się starasz :)
    Obserwuje i zostanę nad dłużej :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję!
      Zaraz zajrzę do Ciebie ☺

      Usuń
  32. Ja chyba najbardziej lubię Instagram i przyznam, że trochę uzależnia :D

    OdpowiedzUsuń
  33. Ja coraz częściej mam ochotę usunąć facebooka ;)

    OdpowiedzUsuń
  34. Zdecydowanie wolałam czasy, kiedy komputery i inne elektroniczne urządzenia nie były tak modne :) wtedy miało się więcej czasu dla znajomych :)

    OdpowiedzUsuń
  35. A ja korzystam tylko z google + , mniej z facebooka. Innymi portalami nie jestem zainteresowana bo nie mam na to czasu ;-)

    OdpowiedzUsuń
  36. Portale społecznościowe to taki temat rzeka, z jednej strony dają nam ułatwiony ten kontakt, ale z drugiej zabierają naszą prywatność. Przykładowo często ludzie (nie mówię, że wszyscy) dzielą się każdym ułamkiem swojej prywatności na swoich My story (snapchat, instagram, fb). Można powiedzieć obnażają się, a później dziwne, że ludzie tyle o tobie wiedzą.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Owszem, racja ale jednak pokazujemy to, na co mamy ochotę. Jeżeli czegoś nie udostępnimy albo nie pokażemy to inni też nie będą wiedzieć :P

      Usuń
  37. Facebook może być jednocześnie przydatnym narzędziem pracy jak i pożeraczem czasu - zależy jak jest wykorzystywany. :-)

    OdpowiedzUsuń
  38. No faktycznie sporo jest minusów ;)
    No na szczęście ja się jeszcze od niczego nie uzależniłam :D

    Odwdzieczam sie za każdą obserwacje :D
    grlfashion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  39. Ja mam bloga FB i ostatnio Instagrama choć nie mogę się do niego przekonać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też nie mogłam, a od x czasu zaczynam go 'bardziej' lubić :D

      Usuń
  40. Wszystko ma jakieś swoje plusy i minusy :) Ja swojego czasu byłam uzależniona od facebooka, przesiadywałam na nim całymi dniami, teraz jednak trochę mi to przeszło i mogę bez niego żyć :D

    OdpowiedzUsuń
  41. Facebook - chyba najgorsza społecznościówka ze wszystkich , sama nie jestem tam za często bo po prostu jest nudna :) , chyba moją ulubioną jest twitter i instagram pochłaniają one bardzo dużo czasu
    Niestety coraz częściej siedzimy w internecie - takie czasy :)

    https://roksanafashionist.blogspot.com/


    https://roksanafashionist.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  42. Ja korzystam tylko z Fb, instagrama i snapczata:)

    OdpowiedzUsuń
  43. JA na szczęście nie korzystam nałogowo z portali społecznościowych :)
    mogłabyś kliknąć w linki w najnowszym poście TUTAJ ? Z góry dziękuję :*

    OdpowiedzUsuń
  44. Mam kilka portali społecznościowych :)
    Prowadzenie ich "z głową" na pewno nam nie zaszkodzi :D
    Pozdrawiam!

    lublis.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  45. U mnie najczęściej króluje facebook i instagram oczywiście używam z głową :) Prywatność przede wszystkim :)

    OdpowiedzUsuń
  46. Hmmm najczęściej korzystam z Instagrama :) Ale także od czasu do czasu wpadnę na Fejsa, choć według mnie to wielki złodziej cennego wolnego czasu, więc wspomagam się tylko messengerem, a na stronkę wchodzę tylko, jak mam nowy wpis na blogu haha :D

    Pozdrawiam, Tak Po Prostu BLOG :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hahah przynajmniej jakiś schemat :D

      Usuń
  47. Portale społecznościowe staram się ograniczać tak, aby nie wpływały znacząco na inne strefy mojego życia.
    Najgorsze są jednak rozmowy w realnym świecie. Bo jak rozmawiać, skoro wszyscy gapią się w telefony?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Owszem, ale zależy kto w jakim towarzystwie się obraca:)

      Usuń
  48. Ja mam FB i IG i to mi w zupełności starcza ;)

    OdpowiedzUsuń
  49. Wszystko jest dla ludzi, ale z umiarem :D
    MÓJ BLOG klik

    OdpowiedzUsuń
  50. Mnie kompletnie nie ciągnie do portali społecznościowych. Dosłownie zmuszam się, żeby je zakładać i coś dodawać :) Głównym celem jest dla mnie poszerzanie kontaktów i bycie na bieżąco z nowinkami :)

    OdpowiedzUsuń
  51. ogólnie lubię portale społecznościowe ;) Facebook raczej z doskoku, ale na Insta spędzam dość sporo czasu :) lubię piękne zdjęcia i spotkałam tam masę cudownych osób ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciesze się ♥ Instagram wcale taki zły nie jest, bo nie zachowuje informacji tak jak Facebook :P

      Usuń
  52. Wszystko trzeba robić z umiarem ;)

    OdpowiedzUsuń
  53. Cała prawda. Są tego plusy i minusy. Jak wszystkiego.

    OdpowiedzUsuń
  54. Najczęściej korzystam chyba z youtube i instagrama. Niestety na youtube jest bardzo dużo hejtu i zawistnych osób, które zrobią wszystko, żeby tylko komuś dogryźć. Też nie lubię takiej nieuzasadnionej krytyki wynikającej z zazdrości. Nie lubię też kradzieży zdjęć, tekstów i filmów. Są osoby, które świadomie to robią i w dodatku podpisują się pod czyjąś pracą.

    OdpowiedzUsuń
  55. Ostatnio własnie też przerzuciłam się na insta.
    Oczywiście na takich portalach nie spędzam całych dni, tylko wieczorem zaglądam i sprawdzam co u znajomych. Zrozumiałam, że zabierają cenny czas, kiedy to mogę porozmawiać z przyjaciółmi w cztery oczy!
    POCZYTAJ ZE MNĄ!

    OdpowiedzUsuń
  56. ja mam tylko bloga i facebooka, inne portale mi nie potrzebne :)

    OdpowiedzUsuń
  57. Ja używam Facebook'a i Instagrama, ale to głównie dlatego, że staram się promować tam bloga :)

    OdpowiedzUsuń
  58. Przyznam, że ostatnio jestem tak rzadko na facebooku, że zaczął mi wysyłać jakieś dziwne powiadomienia. Chyba sprawdza, czy wciąż jeszcze żyję :D Za to zaczęłam więcej czasu spędzać na instagramie. Poznałam zupełnie inną stronę tego portalu.

    Pozdrawiam,
    http://tamczytam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To wysyłają jakieś powiadomienia? Człowiek całe życie się uczy.. :D
      Instagram to dobry portal : )

      Usuń
  59. Ja ostatnio jakoś mniej zaglądam na facebook'a :P Najchętniej bym go usunęła, ale jednak dużo łatwiej jest się z kimś skontaktować przez messengera niż telefonicznie.

    OdpowiedzUsuń
  60. Wystarczy nie przekraczać pewnych granic, a wtedy korzystanie z portali iternetowych to sama przyjemność :)

    amelia-bloog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  61. Najczęściej używam Facebooka i Instagrama. Całkiem lubię portale społecznościowe, jednak wiadomo do wszystkiego warto podchodzić z rozsądkiem :)

    OdpowiedzUsuń
  62. Ja używam Facebooka i Instagrama. Jednak przy Fb mam osobne konto prywatne i osobne konto fikcyjne do prowadzenia Fp mojego bloga. Przy Instagramie jest podobnie. Mam dwa różne konta żeby oddzielić prywatność od bloga, na którego może wejść każdy.

    OdpowiedzUsuń
  63. Hello,

    So beautiful !

    Sarah, http://sarahmodeeee.blogspot.fr

    OdpowiedzUsuń
  64. Do portali społecznościowych mam różne odczucia. Z jednej strony fajnie, że są ale ta gorsza strona pokazuje jak wiele czasu możemy na portalach tracić. Sama czasami się na tym łapie, że z założenia mam wejść na FB na dosłownie 2 minutki a zostaję tam godzinę. Ale też trzeba pamiętać, że gdyby nie portale to mielibyśmy utrudniony kontakt z przyjaciółmi :)

    OdpowiedzUsuń
  65. Ja mam tylko Fb, ale często kasuję i zakladam nowe, kiedy mnie już denerwują, bo zbyt zabierają czas. Obecnie mam jedynie garstkę przyjaciół z którymi piszę i nic nie dodaję na tablicy. Trzeba zacząć żyć offline, szkoda życia :)

    OdpowiedzUsuń
  66. Nie mam Facebooka, nigdy nie miałam i póki co nie chcę mieć :) jeśli chcę utrzymywać z kimś kontakt to nie potrzebuję do tego facebooka :) dużo ludzi, którzy mają po kilkaset znajomych pewnie z większością zamieniło w życiu może kilka zdań albo i wcale albo są to znajomi ze szkoły z którymi od lat nie rozmawiali i tak naprawdę pewnie kontakują się z kilkoma osobami z którymi równie dobrze mogliby pogadać przez telefon albo spotkać się na kawę i ploty ;)
    Prowadzę bloga i wspomagam się instagramem którego założyłam dopiero 1,5 roku temu i to mi wystarczy :) nie mam dodatkowo żadnych kont prywatnych :)
    oczywiście nie neguję tutaj nikogo kto ma facebooka i często z niego korzysta :) ja po prostu jestem chyba starej daty i preferuję inny kontakt z ludźmi :P

    OdpowiedzUsuń
  67. zajrze na Twoj insta jak podladuje tel:)

    OdpowiedzUsuń
  68. NA FB rzadko jestem, raczej podglądam co u innych słychać. Lubię Instagrama, ale nie jestem uzależniona :)

    OdpowiedzUsuń

Ciesze się, że mogę Cie gościć,
a Twoja obecność jest dla mnie motywacją do dalszego działania.
Zawsze staram się odwiedzam swoich czytelników.
Jeżeli zaobserwujesz - poinformuj mnie o tym.

Czasami mam zaległości ale wszystkie nadrabiam.