1 maj 2017

✧ Co z tą Majówką? ✧

Dla każdego z nas Majówka to zupełnie inne pojęcie. To czas, który spędzamy w dowolny sposób. Przyczynia się do tego ogromna dawka wolnej chwili, którą gdzieś w pełni chcemy wykorzystać. 
Są ludzie, którzy w ten długi weekend wyjeżdżają za miasto, inni odwiedzają rodziny, a inni natomiast biorą się za porządki w domu - bo kiedy jest lepsza okazja, jak nie teraz? Wszystkie te czynności są dobre i tak jak wspomniałam - to my decydujemy co zrobimy. 

Jednak dla mnie majówka to nie tylko czas pracy, odpoczynku, wyjazdów, zakupów, porządków itd. Dla mnie to czas refleksji. Nie chcę tutaj się rozwodzić na temat kościołów, księży i wszystkich poglądów religijnych. Również nikomu niczego nie będę narzucać, a tym bardziej nie popieram dyskryminacji i brak tolerancji do innej kultury. Dlatego swoją majówkę spędzam normalnie. W domu. Z dobrą książką na kolanach i kubkiem ulubionej herbaty. Jeżeli chodzi o książki, myślę, że w następnym wpisie pokaże swoje nowości. A kwiecień nie obfitował w postach na blogu, za to w literaturze aż zanadto!☺


Jak spędzacie swoje Majówki? Jak już wykorzystaliście miniony weekend?
A może macie plany na kolejne dni? Pogoda się uśmiecha czy nie bardzo?


Ja przedstawiam Wam 3 sposoby jak można spędzić Majówkę. Banalne, ale jakże radosne. Oczywiście te sposoby są dobre na jakiekolwiek inne okoliczności. Czy to wakacje, ferie, święta, wolne dni itd. U mnie zazwyczaj się sprawdzają, dzięki czemu wiem, że spędziłam ten czas tak, jakbym chciała. 

1. Wycieczka za miasto

Długa, krótka, rowerem, piechotą, wieczorna, poranna.. nieważne. Każda wycieczka jest odpowiednia. Dobra dla zdrowia, samopoczucia i nas samych. Możemy wyjechać sami, z bliskimi czy kimkolwiek chcemy. Może to być czas spędzony produktywnie, na zwiedzaniu, jeździe na rowerze jak również na dobrą ilość czasu na przemyślenia. Cisza, zieleń, świeże powietrze to coś odpowiedniego dla nas samych! 

2. Towarzystwo znajomych

Jeżeli nie ma miejsca w hotelach, noclegowniach w miejscu do którego chcieliśmy się udać na wycieczkę za miasto, a chcielibyście spędzić ten czas wśród znajomych - to dobrą inicjatywą są grille i ogniska. Banalne. Pewnie większość z Was już tak robi i właśnie w tej sposób spędza czas. Grill na podwórku u siebie czy u znajomych to pikuś. Jednak proponuje wsiadać na rower, jechać nad rzekę, na odpowiednie miejsce przeznaczone do grilla i spędzić w ten sposób czas. Śpiewy, tańce.. i zabawa naprawdę udana! Inną inicjatywą jest kino, kręgle, bilard a nawet i gry planszowe :) 

3. Czas dla siebie

Jeżeli natomiast znajdą się osoby, które nie myślą o aktywnym spędzaniu czasu to śmiało mogę polecić odpoczynek. Domowe spa, dużo odpoczynku - przy tym również można czytać książki, cokolwiek oglądać a nawet przeznaczyć czas na naukę. Grunt to skupić się na sobie i pozwolić ciału jak i duszy się zrelaksować, wyciszyć i naładować 'akumulatorki' na kolejne produktywne dni. Dla innych definicja "czas dla siebie" może być uprawianie sportu. Rowerek, siłownia, bieganie. A są osoby, które w ten sposób odczuwają większą satysfakcję i odpoczynek. 

A więc tak jak mówię - każdy ten czas spędza w dowolny przez siebie sposób. Ja skusiłam się na książki, filmy i odpoczynek dla siebie. Równie dobrze można te wszystkie czynności ze sobą połączyć, zwłaszcza, ze długi weekend majowy składa się z kilku dni ☺ Pamiętajmy, aby pogoda nie popsuła nam nastrojów! A co ważne, aby ten czas dobrze spędzić i mieć co wspominać. Nie podchodźmy do tego "odbębnie" i będzie z głowy. To nie o to chodzi! 

Kochani.. mam takie zaległości, że nie wiem kiedy się za nie wezmę.
Jednak mogę obiecać, że nadrobię wszyściutkie :)

ŹRÓDŁO ZDJ: isorepublic

"Poznaj swoją wartość i zacznij się doceniać." 

113 komentarzy:

  1. Bardzo fajny i relaksacyjny post ;-)We Francji majowy weekend kończy się dzisiaj :-/ Pogoda tutaj też jest kapryśna więc w sobotę wyjechaliśmy na termy-gwarancja ciepłej wody i przyjemności gwarantowana.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojj, to niezbyt dobrze. Choć z tego co wiem pogoda płata figle wszędzie :P

      Usuń
  2. Śliczne zdjęcia, a zaległościami się nie martw.
    Ja po przeniesieniu się na własny hosting staram też nadrabiać wszystkie zaległości i odtwarzać przepisy, które Blogger mi zjadł ;)
    Pozdrowionka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Blogger zjadł? Szkoda, bo jednak tyle pracy poszło się przejść.. :c ale dasz radę! :)

      Usuń
    2. Pewnie, że dam radę :) Większość przepisów już jest, ale jeszcze trochę roboty przede mną.

      Mój blog może Ci się nie wyświetlać w aktualnościach - trzeba wprowadzić ręcznie.

      Usuń
  3. Tegoroczna majówka trochę zakpiła z nas pogodą :/

    ~ mój blog ~

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W sumie u mnie wcale tak źle nie jest, może trochę chłodniej ale nie pada :) a mimo to wole dobrą książkę i herbatę :)

      Usuń
  4. oj chętnie uskuteczniłabym taki kilkudniowy wypad:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Czas dla siebie - zdecydowanie!

    OdpowiedzUsuń
  6. u mnie majówka słabo :P dziś odpoczywam a jutro normalnie do pracy idę więc nawet nie planowałam żadnego wyjazdu ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uuu szkoda, ale mam nadzieję, że odbijesz sobie to w inny czas :)

      Usuń
  7. U mnie przez majówkę ma padać deszcz, więc raczej będę siedzieć w domu... :)

    http://justdaaria.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Choć z pogodą nigdy nic nie wiadomo :)

      Usuń
  8. Z moją majówką jest tak samo: dom, rodzina, dobra książka, spacery, rower.... nie dla mnie imprezy, balanga, grill, chociaż kilkudniową wycieczką w Pieniny bym nie pogardziła (kocham góry - niestety nie mam możliwości jeździć:( ), ale do tego musi być odpowiednia pogoda :)

    Nie mogę doczekać się Twojej listy książek. Wszystkie kupowałaś, czy może część wypożyczałaś? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Góry to piękne miejsca, a odwiedzane rzadko jest jeszcze lepsze! :)
      Kupuje. Jak kiedyś zarzekałam się, że nigdy nie wydam nic na książki tak teraz chyba muszę iść na odwyk :D

      Usuń
    2. Dlaczego lepiej rzadko? Ja ostatnio byłam 3 lata temu - za dużo tego czasu upłynęło ;/
      Są takie książki na które warto wydać trochę pieniędzy :) Książki to "skarb" :)

      Usuń
  9. Very nice pics! Thank for your visit! 💛💛💛

    OdpowiedzUsuń
  10. Połączyłam wszystkie sposoby spędzenia czasu na majówkę, i to już w pierwszy dzień :D Byłam za Wrocławiem na górze Ślęży, ze znajomymi, a później poszliśmy na rowery :) Mam nadzieję, że pogoda dopisze na kolejne dni... Życzę Ci udanej majówki :* A ostatnie zdjęcie cudne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O proszę, super! Połączenie jest jeszcze lepsze i satysfakcjonujące :)
      Ja również życzę udanej majówki ;* choć nie wiem, czy może być lepiej :P

      Usuń
  11. Jest tak zimno, że nie chce mi się nigdzie wychodzić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kurde, u mnie wcale tak najgorzej nie jest :P

      Usuń
  12. Ciekawy post. Ja majówkę niestety spędzam w domu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A tak niestety wyszło. Może następnym razem uda się gdzieś wyjechać :)

      Usuń
  13. ja tym razem pierwszy raz od wielu lat wybrałam się z chłopakiem do poznania na majówkę :)

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O widzisz, zawsze coś nowego :) I jak?

      Usuń
  14. U mnie też głównie książki i filmy ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecasz jakąś szczególną? :)

      Usuń
  15. Ja spędzam majówkę w domu, bo przyjaciółka musiała zostać jeszcze poza miastem bo ma zaliczenia po majówce i dopiero wróci :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I jak spędzasz ten czas w domu? Mam nadzieję, że go nie tracisz :)

      Usuń
  16. U mnie zdecydowanie czas dla siebie;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Moja majówka przesunie się o tydzień jak już będzie ładniejsza pogoda ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. A ja w sumie nie mam pełnego majowego weekendu, bo muszę pracować. Ale wolne dni spędzam w domu relaksując się.

    OdpowiedzUsuń
  19. Na razie akurat pogoda dopisuje :) Oby tak do końca majówki :D
    Dla mnie dodatkowo majówka to idealny czas do spędzenia nad rzeką, o ile jest ciepło. Kajaki <3 Szkoda, że w tym roku akurat to nie wypali :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojj kajaki! Chętnie bym się wybrała a na ten czas jest to możliwe dopiero w czerwcu 2018 roku :(

      Usuń
  20. Marzy mi się jakiś wyjazd, a ja nad książkami, bo za kilka dni czeka mnie matura :x Ale później sobie odbije. :D

    OdpowiedzUsuń
  21. w pełni się z Tobą zgadzam- każdy powinien odpoczywać w taki sposób, który daje mu najwięcej radości ;)
    ja preferuję aktywny wypoczynek w gronie znajomych ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. Warto spędzić majówkę tak, by była weekendem udanym :). Ja w tych dniach robię to, na co w tygodniu zwykle nie mam czasu - jeżdżę na wycieczki, odpoczywam w domu, spotykam się ze znajomymi. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyli dobry czas na nadrobienie zaległości wtedy kiedy nie miało się na nie czasu :)

      Usuń
  23. Na szczęście pogoda dopisuje na majówkę :) u nas aktywnie i rodzinnie.

    OdpowiedzUsuń
  24. ja mam majówkę pół na pół bo dziś dyżur domowy mam:)

    OdpowiedzUsuń
  25. Jak ja uwielbiam rower. Jeżdżę na nim do szkoły, popołudniami, w wakacje, dosłownie kiedy tylko mam czas - kocham poczuć ten wiatr we włosach.
    Ale dobra, nie rozpisujmy się tu o tym środku komunikacji, bo temat postu to w końcu majówka. :D Cóż, majówka to dla mnie przede wszystkim czas na samej siebie, żeby ogarnąć trochę swoje życie, pobyć z rodziną, po prostu zrelaksować się i tyle. Nie mam jakoś w zwyczaju wyjeżdżać, ale być może kiedyś to zmienię. :)
    Pozdrawiam

    starwarspoland.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja sama uwielbiam rower i kiedy tylko mam czas sięgam po niego, ale teraz nie mam ani roweru, ani czasu :/ Super, czas dla siebie to dobra sprawa! Można się zrelaksować i naładować siły :)

      Usuń
  26. Ja nadrabiam książkowe zaległości :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecisz coś ciekawego? Co czytasz obecnie?:)

      Usuń
    2. o ja też się zapytam;D

      Usuń
  27. Ja z racji "czynników wyższych" jestem skazana na weekend majowy we własnym mieście - stawiam zatem na pełen relaks. Z pewnością przydadzą mi się uzbierane teraz siły w kolejnych tygodniach miesiąca :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Ja swoją majówkę spędzam na blogowych sprawach, czytaniu książek i spędzaniu czasu na dworze. Świetny post!

    http://weruczyta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobry pomysł :) Sama w ten sam sposób spędzam swoją majówkę :P

      Usuń
  29. Planowałam wycieczkę za miasto, ale niestety nic z tego nie wyszło, więc został mi czas z samą sobą, czyli wzięcie się poważnie za siebie ;)

    OdpowiedzUsuń
  30. Wojciech Cejrowski określa to co ja robię w czasie majówki mianem: "nicnierobienie". Relaksuje się, oglądam filmy, gapię się w sufit i jestem z najbliższymi. To dla mnie w tej chwili najważniejsze. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I czas spędzony w odpowiedni sposób! :)

      Usuń
  31. Dla mnie zdecydowanie ten czas, jest czasem odpoczynku w wersji - książka i kubek kawy. Planowałam zdjęcia w plenerze, ale niestety pogoda nie dopisała. Za to byliśmy u rodziny wielką bandą, ale to jeszcze końcem kwietnia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniec kwietnie poniekąd rozpoczyna tą "majówkę" :) Ja oczywiście również stawiam na relaks :)

      Usuń
  32. Ja swoją majówkę spędzam zdecydowanie z przyjaciółmi i staram się robić wszystko to na co normalnie nie mam czasu :) Zapraszam do siebie: https://makeupcoscokocham.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  33. Typową majówkę trochę pracując (bo deadliny), a trochę kreatywnie ;) Ale odbijamy sobie majówkę po majówce. Szykuje się wyjazd i totalny chillout!

    OdpowiedzUsuń
  34. Nie mieszkam w Polsce, więc miałam wolne tylko 1. maja :( Za to mam cały czas piękną pogodę, ale dla mnie majówka tutaj jest dniem jak każdy inny

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No u mnie podobnie, ale jednak da się odczuć nawet ten 1 dzień :) licząc kwietniowy ostatni weekend o ile ktoś ma wolne to 3 dni, a więc dobry czas na skorzystanie z moich rad :)

      Usuń
  35. My wyjechaliśmy do rodziny lubego, ale jutro wracamy już do Warszawy. Pozostanie mi 5 dni urlop i będzie to czas na ogarnianie spraw mieszkaniowych :)

    OdpowiedzUsuń
  36. Zrobiłam już mnóstwo rzeczy, ale gdyby w końcu za oknem było więcej słońca i mniej wiatru... ;]

    OdpowiedzUsuń
  37. no pogoda nie dopisuje ale w dobrym towarzystwie pogoda to pikuś:)
    Mam w planach grilla ze znajomymi(pierwszego w tym roku) a czy to będzie na powietrzu czy w domu-kompletnie mi wszystko jedno ;)
    pozdrawiam
    body-and-hair-girl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie tak! Jeżeli ma się plany, dobre towarzystwo to pogoda nie powinna przeszkadzać :)

      Usuń
  38. Ja staram się ten wolny czas pożytecznie wykorzystać. Chcę odpocząć, ale też mam zaległości w blogu i na studiach, więc zanim wrócę do pracy, to chciałabym to wszystko ogarnąć. :)

    Pozdrawiam, Sylwia :)
    Dziękuję za odwiedziny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyli coś podobnego do mnie :)

      Usuń
  39. Moją majówkę przespałam :D W piątek praca, w sobotę praca, później spanie. We wtorek praca, spanie cały dzień. A dzisiaj planuję posprzątać trochę dom. Ale nie powiem - wypoczęłam. Potrzebna mi była taka solidna porcja snu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sen to też podstawa, zwłaszcza jak ktoś nadaje na bardzo szybkich falach i nie ma czasu nawet na sen:)

      Usuń
  40. Dla mnie to najważniejsze z kim tę majówkę się spędza ;) Ja świętowałam ze znajomymi, więc choćbyśmy leżeli plackiem to i tak uznam ją za udaną ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I bardzo dobre podejście! :)

      Usuń
    2. Ludzie są najważniejsi ;)

      Usuń
  41. Ja spędziłam czas nadrabiając zaległości w pracy :D Wiem, że trochę słabo ale nie zabrakło też czasu na odpoczynek i wylegiwanie się :D P.S Kop motywacyjny - maseczki = piękna, odżywiona i szczęśliwa skóra :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przynajmniej czas wykorzystany w odpowiedni sposób :)

      Usuń
  42. Niestety pogoda w majówkę nas nie rozpieszcza, zimno wiatr, eh.. Ja majówkę w sumie spędziłam w domu i u siostry:)

    OdpowiedzUsuń
  43. Ja podczas Majówki oddaje się pasji, nauce jednocześnie będąc przez ten cały czas aktywna. Nie ma dla mnie nic gorszego od siedzenia w domu i zamulania.
    Wpis o nowościach książkowych? Uwielbiam takie! Myślę, że będę zaglądać tu częściej ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wydaje mi się, że czas spędzny w domu nie zawsze podchodzi pod "zamulanie" :) przecież jest tyle ciekawych, domowych rzeczy do zrobienia czy nawet ogarnięcia zaległości tu i ówdzie :)
      Bardzo mi miło! :)

      Usuń
  44. Super pomysł na majówkę a zdjęcia przepiękne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdjęcia nie moje ;) źródło podałam.

      Usuń
  45. Moja majówka to praca i wolne w kratkę, ale że mieszkam na wsi to mogę sobie spokojnie odpoczywać i po pracy na łonie natury. Choćby na spacerze z psem :)

    OdpowiedzUsuń
  46. Niestety majówka w tym roku w Polsce nie dopisała :( ja jak tylko się dało wychodziłam na spacery ;)

    OdpowiedzUsuń
  47. Majówkę spędzałam daleko od miasta. Tak daleko, że nawet pewne trudności z zasięgiem były. Ale o to chodziło :) Relaks! :)

    OdpowiedzUsuń
  48. U mnie troszkę odpoczynku i wypad za miasto na wycieczkę :) Niestety pogoda trochę kiepska, ale jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma :)

    OdpowiedzUsuń
  49. Najlepszy sposob na majowke, wycieczki rowerowe :)

    OdpowiedzUsuń
  50. Dobrze mi się wydaje, że na pierwszym zdjęciu jest Amsterdam?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdjęcia są z internetu, źródło podałam niżej :)

      Usuń
  51. Majówkę spędziłam głównie rowerowo, blisko natury :) Było fajnie, mimo iż miałam tylko dwa dni wolnego :)

    OdpowiedzUsuń
  52. Moja majówka była w łóżku i w pracy ;( W tym roku nie za bardzo jestem zadowolona ;(

    OdpowiedzUsuń
  53. Myślałam, że pojeżdżę na rowerze przez weekend, ale pogoda zmieniła moje plany i czytam książki. Czyli wybrałam taki sposób jak ty :)
    Refleksje też są ważne :)
    Zaczytanego!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I słusznie :) Relaks przy książkach to dobra sprawa :)
      polecasz jakąś?

      Usuń
  54. U mnie w majowy weekend puzzle królowały :)
    Zapraszam na nowy wpis :)

    OdpowiedzUsuń
  55. super :)


    http://kaarollkaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  56. Ciekawy sposób na majówkę, zdjęcia super :)

    OdpowiedzUsuń
  57. Moja majówka to siedzenie w domu ;-) Niestety, a może stety? Opieka nad małym dzieckiem daje wystarczająco dużo wrażeń ;-D

    OdpowiedzUsuń
  58. Heh... nie za bardzo mam jak wyjeżdżać za miasto, bo mieszkam za miastem ;D Tegoroczną majówkę spędziłam na remoncie, o :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze można wyjechać w drugą stronę za miasto :D

      Usuń
  59. Interesting post! Thanks for sharing! 👌👌👌

    OdpowiedzUsuń
  60. Ja spędziłam czas z mężem i byłam na grillu z noclegiem u koleżanki mieszkającej na wsi :) było super ;)

    OdpowiedzUsuń
  61. Co roku majówkę chcę spędzić na dworze - zwiedzając, podróżując. Nie zawsze mi się to udaje, szczególnie ten rok mi na to nie pozwolił, ze względu na pogodę. Ale staram się wyjść chociaż na spacer.
    Za często są pochmurne i deszczowe dni, w które mam ochotę jedynie leżeć pod kocem. Chcę w końcu wykorzystać czas na naładowanie baterii.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No mnie dzisiaj ten dzień totalnie wymęczył, dlatego nie dziwie się, że wiele osób odpoczywa w taką pogodę nie ruszając się z domu :P

      Usuń
  62. Ja wybrałam czas dla siebie :) Szkoda, że w Wielkiej Brytanii majówka to tylko jeden dzień :/

    OdpowiedzUsuń
  63. Moja majówka była na uczelni ☹️🙇🏼‍♀️

    OdpowiedzUsuń
  64. Genialne zdjęcia *.* Post bardzo relaksacyjny i jest dawką dobrych pomysłów. Rower- to jest to. Majówka mi zleciała w mgnieniu oka, ale grill zaliczony :)
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  65. W tym roku nawet nie odczułam, że był weekend majowy - spędziłam go z synem w szpitalu. Zazwyczaj preferujemy rodzinne wycieczki w te wolne dni :)

    OdpowiedzUsuń
  66. My w tym roku wyjątkowo mało aktywnie, ale pogoda nie zachecałą :) Lubimy wycieczki, wypady rowerowe :)

    OdpowiedzUsuń

Ciesze się, że mogę Cie gościć,
a Twoja obecność jest dla mnie motywacją do dalszego działania.
Zawsze staram się odwiedzam swoich czytelników.
Jeżeli zaobserwujesz - poinformuj mnie o tym.

Czasami mam zaległości ale wszystkie nadrabiam.