5 maj 2017

3 zupełnie inne książki



Witajcie!
Myślałam, ze ten miesiąc kwiecień będzie obfitował w postach na blogu, jednak niestety nie mogłam tego doświadczyć. Ogólnie głównym powodem to wyjazd, wszystkie sprawy do załatwienia i zapięcie na ostatni guzik. Mam nadzieję, że mi to wybaczycie i postaram się na dniach nadgonić swoje zaległości i przygotować dla Was serię wpisów o Wielkiej Brytanii.
Jednak wracając do dzisiejszego posta będzie on o 3 książkach, które przeczytałam przez ostatnie kilka dni. Jedna z nich tak mnie nudziła, że to czytanie odkładałam naprawdę na każdy dalszy plan. W końcu się z nią uporałam. Co to za książki? Głownie zainteresowały mnie okładki, kolory, fabuła.. czy jesteście ciekawi? Zapraszam! Ps. pamiętaj aby wziąć coś ciepłego do picia ☺

"TOREBKI I TRUCIZNA"


TYTUŁ: Torebki i trucizna
AUTOR: Dorothy Howell
GATUNEK: thriller/sensacja/kryminał

KSIĄŻKOWO: Nałogowa namiętność do marketingowych torebek wpędza Haley Randolph w mnóstwo nieprawdopodobnych kłopotów. Podczas imprezy dla pracowników, zastępuje tajemniczo niedysponowaną (i zaginioną) kelnerkę odnaleziono zwłoki Claudii, jej domniemanej rywalki. Na scenie pojawiają się znani nam już detektywi: wredny Madison i sympatyczny Shuman...

MOJA OPINIA: Jak sami dobrze wiecie, nie mam na celu zrecenzować książki, a opowiedzieć o swoich odczuciach. Co mogę napisać? Jest to jedna z książek, którą czytało mi się łatwo, przyjemnie i szybko. Ciężko było mi się od niej oderwać. Wyobrażałam sobie różne sceny, sytuację i oczywiście miałam nadzieję i myśl kto był zabójcą. Jednak rzeczywistość okazała się zupełnie inna. Za co cenię książkę? Przede wszystkim za wszystkie emocje, która może wywrzeć. Gniew, jeżeli czytający wczuje się w główną bohaterkę. Miłość, przyjaźń, rozczarowanie i wiele innych. Książka z dobrą fabułką, którą naprawdę polecam.




"RESZTKI"

TYTUŁ: Resztki
AUTOR: Tom McCarthy
GATUNEK: literatura współczesna

KSIĄŻKOWO: Bohater Resztek po wypadku spowodowanym "czymś, co spadło z nieba" wchodzi nagle w posiadanie ośmiu i pół miliona funtów. Pieniądze wykorzystuje, by odtworzyć zdarzenia ze swojej przeszłości. Zatrudnia ludzi, którzy mają je odgrywać wciąż na nowo, z chorobliwą dokładnością rekonstruuje budynek, w którym mieszkał, formułował szczegółowe zlecenia dla sąsiadów - stara kobieta ma smażyć wątróbkę, łysiejący pianista celowo popełniać błędy.. Kiedy okazuje się, że nie zaspokaja to jego pragnienia autentyczności, milioner zaczyna odtwarzać coraz bardziej drastyczne wydarzenia. Co się stanie, gdy obsesja wymknie się spod kontroli, a rzeczywistość zacznie niebezpiecznie mieszać się z fikcją? 

MOJA OPINIA: To jest książka, którą czytało mi się źle. Odkładałam ją zawsze na inną porę. I gdyby nie fakt, że jestem typem osoby, która musi skończyć daną powieść po jej rozpoczęciu to dawno dałabym sobie z nią spokój. Ogólnie początek książki trudny do zrozumienia, mota różnymi sytuacjami i myślami, potem wszystko się rozwija. Mogę śmiało stwierdzić, że podchodzi coś pod psychologie myślenia. Kierunek ludzki, autentyczność i to w jaki sposób zachowują się ludzie, a raczej w jaki sposób pracują wszystkie narządy i mięśnie. Końcówka jako tako - przynajmniej niespodziewana i co najgorsze.. zakończyła się w połowie. Co bardzo mnie zawiodło. Nie polecam. Jedyny plus to że dzięki książce można poznać nieco bliżej Anglię. 




"KOMISARZ BORDELLI ŚMIERĆ W GAJU OLIWNYM"

TYTUŁ: Komisarz Bordelli Śmierć w gaju oliwnym
AUTOR: Marco Vichi
GATUNEK: thriller/sensacja/kryminał

KSIĄŻKOWO: Deszczowy kwiecień roku 1964, Florencja. Komisarz Bordelli - niepoprawny melancholik o umyśle Sherlocka Holmesa i sercu Robin Hooda - ma do rozwiązania dwie sprawy. Obie poruszają go tak, jak niewiele śledztw prowadzonych do tej pory. Pierwsza, bo znał ofiarę od lat - karła, który pragnął zabawić się w policjanta, zamordowanego, a jego zwłoki ukryto w walizce. Druga, bo w mieście grasuje psychopatyczny morderca. Jeśli komisarz go nie dopadnie, wkrótce ktoś odnajdzie kolejne ciało uduszonej dziewczynki ze śladami ugryzienia na brzuchu. 

MOJA OPINIA: jest to najlepsza książką, którą udało mi się przeczytać do tej pory. Sytuacja dzieje się od razu, bez owijania w bawełnę jak to się mówi, albo niepotrzebnych wstępów. Jednak żadna z obu spraw nie jest łatwa do rozwiązania, a na pewno jest ze sobą połączona. Oczywiście na początku tego nikt się nie dowie, jednak z czasem owszem. Co jest dobrego jeszcze w tej książce? Opowiada o nazistach, o historii - jeżeli ktoś lubi takie tematy, to naprawdę warto przeczytać. Nie są to opowieści, ale bardziej wspomnienia z przeżyć komisarza z tamtych czasów. Książkę bardzo polecam, szybko się czyta i z każdą kolejną kartką chce się więcej. 



Opinie są krótkie, ale starałam się aby były one konkretne. Oczywiście nie chciałam zdradzać co jak się skończy, o czym dokładnie opowiada i co się działo - jeżeli jesteście ciekawi to zapraszam do przeczytania☺ Co skusiło mnie w tych książkach? 1. fabuła - wydała mi się bardzo ciekawa, nie myliłam się. 2. poniekąd fabuła, ale bardziej zachęciła mnie jednak okładka - resztki, a tutaj filiżanka i widok. 3. Zdecydowanie prosta okładka, odpowiedni kolor który automatycznie rzucił mi się w oczy☺ Także owczywiście ze mnie tylę. Skupię się trochę na zaległościach :)


"Żadne dzieło człowieka nie przeżyje książki." 

132 komentarze:

  1. Zainteresował mnie ostatni tytuł - Komisarz Bordelli Śmierć w gaju oliwnym ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciekawa książka, bardzo! :)

      Usuń
    2. Mnie także zaciekawił Komisarz Bordelli. Chętnie sięgnę po tą książkę w wolnym czasie.

      Usuń
  2. W sumie nie sa to ksiązki dla mnie ale chciałabym wiedziec jeszcze w sumie troche na ich temat :)

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com/2017/05/pastelowa-parka.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mogłabym opowiedzieć, jednak chyba najbardziej poznasz te książki jak je przeczytasz :)

      Usuń
  3. Chętnie przeczytam pierwszą i trzecią książkę. Nie znam twórczości tych autorów, ale Twoja opinia zachęciła mnie do tego, aby to zmienić :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obie ciekawe, łatwe do przeczytania i tajemnicze :)

      Usuń
  4. Jestem ciekawa książki "Śmierć w gaju oliwnym" :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pierwsza i trzecia byłaby dla mnie odpowiednia :) Takie właśnie książki bardzo lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Kurde, te "Resztki" mnie zainteresowały :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Książka wydaje się na interesującą, jednak jej treść mnie nie powaliła, wręcz przeciwnie.. ale może akurat Tobie się spodoba :) jak przeczytasz, koniecznie daj znać jak odczucia :)

      Usuń
    2. Jak będę miała okazję to chyba po nią sięgnę :)

      Usuń
  7. ciekawa przyciągająca wzrok okładka

    OdpowiedzUsuń
  8. Śmierć w Gaju Oliwnym bardzo mnie intryguje. Muszę czytać więcej książek tego typu. Świetny post!

    http://weruczyta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, tego typu książki są pełne tajemnic, intryg ale za to jak ciekawe! ☺

      Usuń
  9. ja z wielkią chęcią. sięgne po pierwszą :-)
    pozdrawiam
    body-and-hair-girl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak przeczytasz koniecznie daj znać : )

      Usuń
  10. Myślę, że ta pierwsza książka przypadła by mi do gustu ;) Lubię takie książki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeżeli 1 przypadłaby do gustu, tak 3 na pewno też :)

      Usuń
  11. Cool post, Darling! I really like photos <3
    I'd be happy Friendship Blog (Subscribe to your Google+) ♥
    Julia Shkvo

    OdpowiedzUsuń
  12. Ciekawe są żałuję że nie mam czasu na książki :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda, ale być może jak znajdziesz czas to sięgnij. Na pewno warto :)

      Usuń
  13. Nie znam tych książek. Ostatnia wydaje się najciekawsza i jeśli pojawi się w mojej bibliotece to z chęcią po nią sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No w sumie z tych wszystkich 3 to chyba jest najlepsza :)

      Usuń
  14. Ostatnia wydaje się ciekawa. Szkoda że "Resztki" Cię rozczarowały, ponieważ temat książki wydaje się interesujący. No cóż , nie każdy autor jest mistrzem zakończenia ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Temat książki nie ma NIC wspólnego z jego fabułą czy treścią.. dlatego odczułam mega rozczarowanie i stratę czasu, bo spędziłam nad nią kilka dni :/

      Usuń
  15. każda książka mnie zaciekawiła;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może skusisz się na którąś ? :)

      Usuń
  16. Odpowiedzi
    1. Mnie nie zaciekawiła, ale może Ciebie owszem :)

      Usuń
    2. i tego się trzymajmy:)

      Usuń
  17. Ooo pierwsza mnie zainteresowała. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciekawa :) własnie szukam kolejnych jej części :)

      Usuń
  18. Książki nr 1 i 3 na pewno by mi się spodobały. ;]

    OdpowiedzUsuń
  19. Z tych trzech tylko Torebki i trucizna wyglądają dla mnie zachęcająco :P Trzecia pozycja by mi nie pasowała, bo historia :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są kolejne części, na które własnie poluje :)
      Ta historia nie jest jakoś mega wielka, czasami się coś pojawia :)

      Usuń
  20. Nie kojarzę tytułów, ale ostatnio zapuściłam się z czytaniem :/ muszę nadrobić !

    ~ mój blog ~

    OdpowiedzUsuń
  21. Warto w recenzjach pisać o swoich odczuciach, zupełnie inaczej się je wtedy czyta :). Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że na pewno. Staram się pisać czego możemy się spodziewać, ale pisząc o uczuciach musiałabym przedstawić sytuację dlaczego akurat tak, a myślę że to już bym zdradzała treść książki i wydarzenia :) Ale dzięki ☺

      Usuń
  22. Uwielbiam kryminały, więc może już wiem po co sięgnę następnym razem ;)

    OdpowiedzUsuń
  23. Ciekawe książki ;D

    Zapraszam :
    unnormall.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  24. Zainteresowałaś mnie pierwszą pozycją. Muszę przeczytac! <3
    http://justlittlewhiner.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  25. Zachęciłaś mnie tą pierwszą książką i myślę, że przy okazji wpadnie do mojej kolekcji :) Również uwielbiam, gdy książka może mnie porwać w uczucia bohatera i mogę przeżyć to razem z nim :) Za każdym razem gdy czytam książki, kończę je jako inna ja, przez to co czułam czytając ją :)
    Dzięki wielkie za recenzję! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No dokładnie tak. A jak się czyta kilka książek przez x czasu to wtedy każda książka pokazuje nam inne oblicza :) Zwłaszcza, że możemy wczuć się w sytuację i poznać same siebie z różnych stron :)

      Usuń
  26. Jeszcze nie słyszałam o tych książkach, chętnie je przeczytam :)
    Mój Blog

    OdpowiedzUsuń
  27. Torebki i trucizna leży u mnie już kilka miesięcy, ale po twojej recenzji może niedługo po nią sięgnę. Lubię takie lekkie i przyjemne lektury :)
    MÓJ KANAŁ NA YT
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O proszę, fajnie!
      Ja poluje na resztę części tej książki :)

      Usuń
  28. Myślę, że "Śmierć w gaju oliwnym" to coś dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo ciekawa książka. Z tych 3 pozycji chyba najlepsza :)

      Usuń
  29. Odpowiedzi
    1. Owszem :) Zwłaszcza 1 i 3 jak dla mnie :d

      Usuń
  30. Nie czytałam żadnej z nich.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A skusisz się na którąś ? :)

      Usuń
  31. Dla mnie wszystkie 3 pozycje to nowości :) Na pewno zdecydowałabym się na pozycję numer 2 - myślę, że miałabym problem z przeczytaniem. Najprędzej spodobałaby mi się chyba jedynka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pozycja numer 2 jest ciężka i z fabuły i ze słownictwa. Taki trochę chaos i monotonia, ale są osoby które lubią tego typu książki :)

      Usuń
  32. Pierwszą i trzecią chętnie bym przeczytała, bo zapowiadają się ciekawe. Druga niestety to nie moje klimaty.. :)
    Pozdrawiam, Sylwia :)
    Dziękuję za odwiedziny :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Świetna notka,"Śmierć w gaju oliwnym" zapisałam sobie i jej poszukam :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Pierwsza bardzo mnie zaciekawiła :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest ciekawa :) I zamawiałam właśnie kolejne części :)
      Mam nadzieję, że będę równie dobre jak ta☺

      Usuń
  35. Śmierć w gaju oliwnym mogłaby by mi się spodobać :)

    OdpowiedzUsuń
  36. Odpowiedzi
    1. Ja kiedyś nie lubiłam, ale teraz mogę śmiało powiedzieć że jest to jeden z lepszych gatunków literatury :)

      Usuń
  37. nie miałam styczności z rzadną z tych książek.

    OdpowiedzUsuń
  38. Nie słyszałam o tych książkach, ale pierwsza i trzecia pozycja brzmią dosyć ciekawie :)

    OdpowiedzUsuń
  39. śmierć w gaju oliwnym :D to musi być ciekawe :D

    OdpowiedzUsuń
  40. Myślę że pierwsza przypadła mi najbardziej do gustu ;)

    OdpowiedzUsuń
  41. Kompletnie nie moja stylistyka. Nie lubię się bać czytając/oglądając.. a zawsze tak mam w przypadku kryminałów i thrillerów. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. akurat książki nie mają w sobie nic strasznego, bardziej tajemniczego :) Tu w szczególności chodzi o zagadkę, odkrycie czegoś "innego" niż strach :) Ale rozumiem Ciebie :)

      Usuń
  42. Same nieznane mi lektury - wszystko wskazuje na to, że w wakacje będę musiała nadrabiać te zaległości! :D
    Najbardziej zainteresowały mnie "Resztki", jednakże nie jestem pewna czy przypadłyby mi do gustu, skoro ciężko Ci się je czytało.

    Pozdrawiam, MÓJ BLOG!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Owszem, to chyba jedna taka książka która była ciężka do przeczytania (a przeczytałam ich sporo) ale musisz spróbować żeby się tego dowiedzieć :)

      Usuń
  43. Nie są to książki dla mnie, ale pierwszy opis książki mnie zaciekawił :*
    Obserwuje :)
    allixaa.blogspot.com - klik

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może się kiedyś skusisz na którąś :)

      Usuń
  44. Pierwszą pozycję na pewno przeczytam i polecam :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja czekam na kolejne części, które zamówiłam :)

      Usuń
  45. "Komisarz bordelli" brzmi ciekawie :)

    OdpowiedzUsuń
  46. Mam podobnie jak Ty - nie lubię rezygnować z książki jak już ją zaczęłam, choćby była nudna jak flaki z olejem.

    OdpowiedzUsuń
  47. Torebki i trucizna mnie zainteresowała :)

    OdpowiedzUsuń
  48. Ta druga książka z jednej strony dziwna, a z drugiej strony mnie troszkę zainteresowała ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo własnie chyba ma takie zadanie. Przyciągać czytelników :P Mnie ona nie zainteresowała, ale wiem że są osoby, które tą książką są zachwyceni :)

      Usuń
  49. A mnie najbardziej zainteresowała dwójeczka- Resztki :)

    OdpowiedzUsuń
  50. Ciekawe pozycje :-) Z chęcią przeczytam "Śmierć w gaju oliwnym" :-)

    OdpowiedzUsuń
  51. Komisarza chętnie przeczytam moje klimaty <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skoro są to Twoje klimaty to polecam też numer 1 :)

      Usuń
  52. Ej, te ,,Resztki" naprawdę wydają się interesujące. Sam pomysł na fabułę bardzo oryginalny.
    Niestety, nie wszyscy potrafią dobrze podejść do tematu. A szkoda, bo książka mogłaby być całkiem niezłą pozycją.
    Mimo to może z ciekawości kiedyś do niej zajrzę ;D.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To racja.. wiele książek ma ciekawy temat, ale tak jak mowię chyba autor się troche pogubił i wszyło z tego (jak dla mnie) dno! Ale jak przeczytasz to daj znać! :)

      Usuń
  53. Ej, te ,,Resztki" naprawdę wydają się interesujące. Sam pomysł na fabułę bardzo oryginalny.
    Niestety, nie wszyscy potrafią dobrze podejść do tematu. A szkoda, bo książka mogłaby być całkiem niezłą pozycją.
    Mimo to może z ciekawości kiedyś do niej zajrzę ;D.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  54. Wydają się być ciekawe :) pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  55. Trzecią bym przeczytała z przyjemnością :)
    A okładki rzeczywiście bardzo przyciągają. Nie dziwię się, że się skusiłaś na nie :)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pierwsza jest też fajna :) Klimat ten sam:)

      Usuń
  56. Klimaty książek nie należą do mich ulubionych, ale osiem i pół miliona funtów by się przydało :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podejrzewam, że każdy chętnie przytuliłby tyle pieniędzy :DD

      Usuń
  57. Ani jednej nie znam, ale to też nie moje gatunki jeśli chodzi o książki :)

    OdpowiedzUsuń
  58. Nie czytam książek, jakoś mnie nie ciągnie do tego - chodź wypadało by to zmienić. Chyba najlepsza jednakże była by dla mnie książka Marco Vichi ;)

    OdpowiedzUsuń
  59. Najbardziej kusząco, to wyglądają te kostki czekolady ;). A tak serio, to każda książka warta przeczytania. Którą wybrać!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha, zjadłabym taką czekoladę :D
      Owszem, jest bardzo dużo książek które warto przeczytać, zwłaszcza że każdy gustuje w czym innym :)

      Usuń
  60. Z chęcią przeczytałabym "Torebka i trucizna". Uwielbiam czytać kryminały !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czekam na kolejne części, które już zamówiłam :)
      jeżeli lubisz tej klimat to książka numer 3 na pewno by Ci się spodobała :)

      Usuń
  61. powiem Ci, że nie znam tych książek, ale pierwszą i ostatnią pozycją mnie zaciekawiłaś ;) Uwielbiam thrillery i kryminały! W sumie najbardziej do tej pory podpasowała mi Tess Gerritsen

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A to na pewno się spodobają! : )

      Usuń
  62. Dwa ostatnie tytuły mnie szczerze zainteresowały.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak przeczytasz - koniecznie daj znać ☺

      Usuń