15 mar 2017

A.B.C.


Witajcie Słoneczka☺
Jak wiecie lubię czytać, choć czasami mam przestój w tej czynności. Mimo wszystko staram się regularnie nadrabiać swoje zaległości w lekturach. Dzisiaj przychodzę do Was z recenzją, a bardziej opinią na temat książki Agaty Christie "A.B.C.". Jest to pierwsza książka z serii tej autorki. Mimo wszystko każda książka ma wątki, które kończą się w jednej książce. Co powoduje, że nie trzeba czytać wcześniejszych bo nie mają one żadnego wpływu. 


"A.B.C"
- recenzja i opinia


TYTUŁ: A.B.C.
AUTOR: Agata Christie
GATUNEK: thriller/sensacja/kryminał


KSIĄŻKOWO:
Seryjny morderca zabija ludzi w porządku alfabetycznym. Odpracował już litery"A","B"i"C"... Czy zostanie schwytany, zanim dojdzie do "Z"?
Sprytny przestępca umyka wymiarowi sprawiedliwości, mimo że przed każdą zbrodnią wysyła list z informacją, gdzie i kiedy należy szukać następnej ofiary. Obok zwłok zawsze zostawia rozkład jazdy pociągów, potocznie zwany ABC. Co więcej, także swoje listy podpisuje jako"A.B.C.". Czyżby zabójca cierpiał na kompleks alfabetyczny? Herkules Poirot przeczuwa, że za tym pozornym szaleństwem skrywa się umysł przebiegły i metodyczny, a celem zostawianych wskazówek jest skierowanie policji na fałszywy trop.

MOJA OPINIA:
Przede wszystkim skupię się na tym, że nie przepadam za książkami kryminalnymi ani związanymi z jakimkolwiek dramatem morderstw. Książkę poleciła mi mama - stała fanka tego gatunku jak i jakichkolwiek książek, a nie ukrywam w swoim życiu już sporo ich przeczytała. Wracając do samej książki czyta się ją naprawdę lekko. Bywają sytuację gdzie człowiek zastanawia się i domyśla kim jest morderca, jednak po czacie ten trop znika. W sumie książka opowiada nie tyle co o morderstwach, ale o pomocy innych osób. Łączy ich jedno wydarzenie - śmierć bliskiej osoby, a dzięki temu potrafią się spotkać wszystkie rodziny i pomyśleć jak zaradzić kolejnym morderstwom. Są tu rozterki, miłość, problemy.. wszystko co może być związane z uczuciami ludzi, jednak co jest najlepsze to fakt, że nie ma tego przesytu. Wydaje mi się, że autorka wiedziała jak złączyć wszystko w całość by nie było typowej sielanki jak w wielu książkach, udało jej się temu zapobiec. Osobiście książka mi się podoba, a obecnie czytam kolejną książkę z tej serii ☺

Znacie tę książkę? Albo jakąkolwiek książkę z tej serii? A może polecacie książki tej autorki? Jeżeli tak to proszę o nazwy tytułów, żebym mogła sobie je odszukać☺ 


Odbiegając od tematu (bo wiem, że są osoby, których książki kompletnie nie interesują), a nie chciałabym żeby czytały coś na siłę. Jak Wasze samopoczucie? Czy jesteście w stanie polecić mi ciekawe filmy (tematyka i gatunek dowolne - jednak wykluczę tutaj fantasy). Będę wdzięczna za każde propozycje! 


OBSERWUJ TU
google+  |  blogger

"Książki nie mają właściwości róż; dlatego nie szukajmy wciąż najświeższych."

86 komentarzy:

  1. Lubię thrillery i kryminały ale książek tej autorki nie czytałam, jedynie oglądałam ich adaptacje filmowe.Z dobrych thrillerów mogę z całego serca polecić książkę Mag autorstwa Jeffery'ego Deavera.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też nigdy nie czytałam książek tej autorki, jak i omijałam szerokim łukiem kryminały. Jednak tyle dobrych opinii usłyszałam o tej autorce, że się skusiłam. Właściwie to nie żałuje :) Zwłaszcza, że książki wcale drogie nie są:)
      Nie słyszałam, zerknę sobie ☺

      Usuń
  2. Miłego dnia! :)

    nicoolsblog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam czytać i ostatnio nawet zainteresowałam się kryminałami więc trafiłaś. Spróbuję gdzieś dorwać tę książkę, bo po Twoim opisie naprawdę mi się podoba. :)
    Z czystego serca mogę polecić Ci film ,,Teoria wszystkiego" - opowiada o życiu Jane u boku znanego naukowca Stephena Hawkinga. Piękny film, poruszający, który daje wiele do myślenia. Więcej jakoś nie mogę nic wymyśleć dlatego, że gustuję bardziej właśnie w filmach fantasy, science - fiction czy przygodowych. A może seria filmów o poszukiwaczu przygód - Indiana Jones? :)

    starwarspoland.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No ja właśnie ostatnio też zaczęłam obracać się wśród kryminałów, gdzie kiedyś jednak odrzucałam książkę na samą myśl, że to kryminał. A takie potrafią wciągnąć, ojj potrafią ☺
      Co do filmu nie oglądałam, ale zapiszę sobie to i postaram się ja najszybciej nadrobić swoje braki:) Co do Indiana Jones - obejrzane! :) Dziękuje za propozycje ♥

      Usuń
  4. wszystkie książki tej Autorki są świetne! Uwielbiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Zabiłaś mnie! Jak to nie polecać fantasy? O niedobra Ty! No cóż.. w takim razie polecę Ci "Sztukę kochania", historia Michaliny Wisłockiej pokazana oczami Marii Sadowskiej powinna usatysfakcjonować każdą kobietke. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj Kochana, to chyba nie nowość, że tego gatunku nie trawię? Ciężko mi coś przełknąć bo dla mnie jest to sztuczność, czego nie lubię. A "sztukę kochania" - coś słyszałam, ale co prawda nie miałam przyjemności zawiesić oka na tym, dlatego pora to nadrobić! :)

      Usuń
  6. Ja nadal czytam tylko książki modowe ;D może w końcu kiedyś zmienię tematykę ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A jakąś konkretną książkę polecasz? :)

      Usuń
  7. Nie ukrywam że ja czytam mało książek, natomiast lubię filmy z czystym sumieniem mogę polecić ci "niebo istnieje naprawdę" i " niemożliwe" są cudowne na autentycznych faktach i chwytają za serce :) nawet taką twardzielje jak ja :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie się za to wezmę, oj zaciekawiłaś mnie! ☺

      Usuń
  8. Nie za bardzo lubię thrillery i kryminały. Swój czas w większości poświęcam na czytanie fantasy... ale skoro już znalazłam się na blogu czytoholika... Czy mogłabyś mi polecić Twoje top 3 najlepszych książek (kryminał/thriller) które miałaś okazję przeczytać? Być może przełamie się. ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No a ja za to stronie od fantasy jak się tylko da ☺
      jeśli chodzi o kryminały niestety nie bardzo mogę polecić, gdyż od niedawna zaczęłam się z nimi "zaprzyjaźniać".
      1. Póki co mogę polecić Ci - Sega Kryminalną Camilli Lackberg :) Saga ma 9 książek i pierwsza to "Księżniczka z lodu" ☺
      2. Polecam Ci też kryminały właśnie Agaty (seria z ta książką, o której mowa) oraz
      3. Lisa See "Sieć rozkwitającego kwiatu" ☺

      Usuń
  9. Piękny cytat. Z książką się nie spotkałam.
    mój blog ♥

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie znam, ale zaciekawiłaś mnie tą książką, alfabetyczny morderca- ciekawe:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest ciekawa, nie powiem :) Bardzo polecam!

      Usuń
  11. uwielbiam kryminały, ale przyznam szczerze, że książek Christie nie czytuję ;) może skusze się kiedyś :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie lubię książek o takiej tematyce, choć ta mi się nawet podoba patrząc na Twoją recenzję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tez nie lubiłam, omijałam szerokim łukiem a tu jednak :) przynajmniej ta ksiązką byłam miło zaskoczona :)

      Usuń
  13. Hmmm, może warto sięgnąć po książki Christie? Chyba byłby to dobry pomysł...
    Zaciekawiłaś mnie tą książką :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam! Jak sięgniesz daj znać :)

      Usuń
  14. Nie znam tej książki ale kojarzę autorkę, mimo tego że też nie przepadam za kryminałami podobnie jak Ty to podoba mi się jej fabuła i zarys ;) Kochana czy mogłabyś mi podać swojego maila? Szukałam, ale nie mogę znaleźć a chcę Ci wysłać linka do konkursu żebyś zagłosowała na moje zdjęcie bo chcę wygrać 5000 euro dla piesków i kotków <3 to podaj mi maila w komentarzu albo napisz na mój (rzepkasarah@gmail.com) ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej Kochana :* Mój e-mail masz w zakładce "kontakty" :)
      Ale proszę: coosure@gmail.com ☺

      Usuń
  15. Od Agaty Christie jeszcze niczego nie czytałam :D Trochę wstyd się przyznać, bo chyba każdy ją zna, ale tak jakoś wyszło ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Uwielbiam kryminały :) Już nie mogę się doczekać kiedy zacznę swoją przygodę z twórczością tej autorki ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A polecisz jakiś dobry kryminał? ☺

      Usuń
  17. Lubię ten gatunek i autorkę, ale chociaż bardzo lubię czytać to od jakiegoś czasu nie starcza mi czasu na tą przyjemność :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że znajdziesz czas :* U mnie tez bywa różnie, raz mam ten czas raz go nie mam :) Jedną książkę potrafię czytać tygodniami własnie z tego powodu, ale nigdy nie zapominam o dobrej lekturze:)

      Usuń
  18. Nie miałam okazji jeszcze czytać tej pozycji, ale tematyka myślę, że by mi przypadła do gustu :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Agata Christie - klasyka! :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Jak byłam mniejsza to czytałam jej ksiązki :)

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com/2017/03/etui-na-telefon-jakie-wybrac.html

    OdpowiedzUsuń
  21. Nie znam tej książki, ale naprawdę fabuła wydaje się genialna!

    http://weruczyta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Owszem :) Książka jest dosyć tajemnicza :)

      Usuń
  22. nie znam. Nie lubię kryminałów :P

    OdpowiedzUsuń
  23. Bardzo lubię książki tej autorki, tę także czytałam dawno temu... :-)

    OdpowiedzUsuń
  24. nie znam tej pozycji:) ale okładka wcale jakoś nie jest przyciągająca wzrok;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. okładki tej autorki są proste, tajemnicze :)

      Usuń
    2. ja chyba wolę bardziej z werwą okładki:D

      Usuń
  25. kryminały uwielbiam , chęt nie bym sięgnęła po tę pozycję :)
    Sandicious

    OdpowiedzUsuń
  26. Z chęcią bym przeczytała ;)

    OdpowiedzUsuń
  27. Lubię Agathę Christie, tworzyła doskonałe intrygi. ;) Moją ulubioną jej postacią jest Herkules Poirot, polecam jej książki takie jak: "Śmierć w chmurach" czy "5 małych świnek". :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak, postać najlepsza!
      Nie czytałam, ale rozejrze się, sprawdzę :)

      Usuń
  28. Lubię jej książki :) Polecam "Śmierć na Nilu"

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Śmierć na Nilu jeszcze przede mną, bo przeczytałam dopiero drugą ksiązkę tej serii :) Ale w tej drugiej jest też taki tytuł rozdziału ☺

      Usuń
  29. Kiedyś czytałam sporo jej książek i bardzo je lubiłam. Odbiegając od tematu, to teraz żyję ciągle w biegu między domem, pracą i szpitalem i nie mam czasu na książki oraz tv. Także nic Ci nie polecę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem, jednocześnie mam nadzieję że znajdziesz chwilę dla siebie, czas na odpoczynek to ważna kwestia! :)

      Usuń
  30. Ja bardzo lubię kryminały, z chęcią więc przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Na pewno czytałam coś tej autorki, ale za nic nie mogę sobie przypomnieć tytułów. Widocznie nie były to zbyt dobre książki, skoro nie zapadły w pamięć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdy ma inne oczekiwania od książek czy filmów :) także kwestia gustu i upodobania. Ja nie czytałam nigdy, sięgnęłam po jedną i polecam. Obecnie skończyłam czytać drugą książkę z tej serii - jest nieco inna, ale równie wciagająca co poprzednia :)

      Usuń
  32. Też nie przepadam za kryminałami ale po tą chętnie sięgnę jak tylko przeczytam te, które wypożyczyłam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A które masz na liście czytelniczej? Może masz coś do polecenia?

      Usuń
  33. Bardzo lubię jej książki, tej co prawda nie czytałam, ale wszystko przede mną :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Nie znałam wcześniej tej książki :D

    Zapraszam :
    unnormall.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  35. Thrillery i kryminały to moja ulubiona tematyka :D z Agathą Christe znam się dosyć dobrze, czytałam kilka jej ksiażek, ale już jakiś czas temu (chyba koniec gimnazjum) i w sumie zapomniałam o niej, to dobry moment aby wrócić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że jak ktoś lubi kryminały to autorka przypadnie do gustu :) polecasz jej jakąś książkę?

      Usuń
  36. Musi być ciekawa, nie czytałam jeszcze nic tej autorki, ale chyba się przekonam ;)

    pozdrawiam,
    http://perfectlyimperfect92.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  37. Bardzo lubię twórczość tej autorki! Chętnie przeczytałabym i to :)

    OdpowiedzUsuń
  38. Opis książki brzmi interesująco, mogłaby mi się spodobać :)

    OdpowiedzUsuń
  39. Uwielbiam kryminały, ale paradoksalnie dzieł słynnej Agaty Christie jeszcze nie czytałam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skoro lubisz kryminały to polecam! Powinno Ci się spodobać ♥

      Usuń
  40. Pierwszy raz spotykam się z tą pozycją...

    OdpowiedzUsuń
  41. W sumie to po Twoim opisie, chętnie bym ją przeczytała, mimo że nie jest to mój ulubiony gatunek. Może mnie zaskoczy :)

    Pozdrawiam, Sylwia :)
    Dziękuję za odwiedziny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No mój też nie był, ale jednak się przekonalam i w sumie się cieszę ☺ Przeczytałam drugą książkę tej serii, jest nieco inna ale rownie intrygujaca :)

      Usuń
  42. Słyszałam o autorce, jednak nie czytałam jej książek :)
    www.wkrotkichzdaniach.pl - nowości :)

    OdpowiedzUsuń
  43. Dawno nie oglądałam żadnego filmu dlatego niestety nic nie przychodzi mi na myśl w tej chwili.

    OdpowiedzUsuń
  44. Dawno już to czytałam i szczerze mówiąc zapomniałam rozwiązania :D ale to jest w książkach Christie najpiękniejsze :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak! W całej książce ciężko jest się domyślić kto jest sprawdzą i o co chodzi :)

      Usuń
  45. Widziałam już gdzieś ten tytuł, jednak nie miałam okazji nigdy przeczytać o czym w ogóle jest ta książka. W sumie przyznam szczerze, że naprawdę mnie zaciekawiła.
    Wczoraj skończyłam czytać "Zanim się pojawiłeś" i tonęłam we łzach przez dobre 10 minut. Taki kryminał może być naprawdę ciekawą odskocznią :)

    Dobrego dnia! :)

    Pozdrawiam,
    http://my-little-world-olimpia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja i czytałam i oglądałam i nie powiem, bo jednak książka się różni od filmu, albo odwrotnie? Nie wiem co było pierwsze. Choć i na tym i na tym płakałam :D

      Usuń
  46. Och uwielbiam czytać książki. Ostatnia, która na długo zapadła mi w pamięć to Artur Urbanowicz "Gałęziste"

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie czytałam, na pewno nadrobię :)

      Usuń
  47. Czytałam o jej książkach wiele dobrych opinii :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ksiazkę tej autorki czytałaś jakąś ?

      Usuń

Ciesze się, że mogę Cie gościć,
a Twoja obecność jest dla mnie motywacją do dalszego działania.
Zawsze staram się odwiedzam swoich czytelników.
Jeżeli zaobserwujesz - poinformuj mnie o tym.

Czasami mam zaległości ale wszystkie nadrabiam.