2 sty 2017

Tradycja.

Za nami Święta i Nowy Rok - czas mija bardzo szybko, za szybko!
Z racji, że nie było mnie z Wami w te dwa okresy świąteczne chciałabym życzyć WSZYSTKIM dużo miłości, zdrowia i szczęścia na Nowy 2017 Rok! Żeby Wasze marzenia się spełniały a uśmiech nigdy nie znikał z twarzy! Masę dobrych chwil i wspomnień oraz sukcesów w szkołach i pracach! A także życzę wytrwałości w dążeniu do celów! ;*

Tak jak obiecałam - blog podsumowujący zeszły rok jak i cele na obecny pojawi się już niebawem! Niestety nie mam zbyt wiele czasu jeszcze, aczkolwiek cały czas staram się pracować nad takim wpisem. 
Dzisiaj chciałam poruszyć kwestię tradycji. Macie w swoich rodzinach, domach tradycje związane ze Świętami, Nowym Rokiem czy ogólnie jakiekolwiek przechodzące z pokolenia na pokolenie? Czy zastanawialiście się kiedykolwiek czym dla Was jest tradycja, czy chcecie jakąś mieć, czy zamierzacie kontynuować tą, która weszła do Waszych rodzin?


TRADYCJE
Pisanie listów - niby banał, a jednak ma w sobie coś co nadaje energii do korespondowania w ten sposób. Może kiepska ofensywa jak na dzisiejszą technologię ale jednak daje odrobinę szczęścia. Pomyśleć, że jakaś osoba gdzieś na świecie może właśnie czeka na listonosza, może w tym momencie odczytuje list, na który czekała jakiś czas? Może.. 
A takie kartki świąteczne? Czy ktokolwiek z Was dostał kartkę w tym roku? Czy ktokolwiek wysłał kartkę komuś? Takich ludzi jest naprawdę co raz mniej i przeraża mnie to. Sama jestem osobą, która tradycje tego typu stara się utrzymywać i może niekoniecznie czekam na kartki od kogoś, ale staram się je wysyłać. Mimo wszystko zawsze przyjdzie niespodziewana karteczka od jakiejś kochanej osóbki. I właśnie to jest ten jeden gest (mały a wielki!), który nadaje uśmiech na twarzy człowieka. 
Dla innych są jeszcze inne tradycje. Jeżeli mowa o Świętach to pozostawienie jednego wolnego miejsca i talerza przy stole, dla innych coroczna Pasterka na którą chodzą wspólnie z rodziną, wspólne ubieranie choinki, przygotowanie potraw ale też takie tradycje, które obchodzone są w zwykły dzień. 

Rozmowa z własnymi dziećmi o tradycjach też jest ważna. Wiadomo, że dziecko z roku na rok rozumie więcej, przede wszystkim widzi co się dzieje, co się zmienia i co jest ważne w domu rodzinnym. Jednak to nie oznacza, że nie warto rozmawiać o takich rzeczach. Bo warto! Wszystko zależy od podejścia człowieka! Wszystko zależy od nas!

Czy Wy, utrzymujecie jakieś tradycje? A może chcielibyście?



Kiedy nie wiesz, jak się zachować, zachowuj się przyzwoicie.

54 komentarze:

  1. Tobie również kochana wsztkiego dobrego w nowym roku dużo zdrówka i wiele radości oraz samych cudowności :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pod względem kartek jestem tradycjonalistką i wysyłam, oczywiście też otrzymuję ;-)wszystkiego dobrego w Nowym Roku :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. O tak trzeba podtrzymywać tradycję :)

    OdpowiedzUsuń
  4. U mnie tradycja z kartkami - na szczęście - nie znika :) A nawet dostaję kartki własnoręcznie robione :) Zaobserwowałam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojj, takimi cudami to można się chwalić! Własnoręcznie cieszy jeszcze bardziej :)

      Usuń
  5. POdtrzymywanie tradycji jest dla mnie ważne, szczególnie tych rodzinnych ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Moja babcia zawsze wysyła na urodziny czy święta kartki do rodziny. :)

    http://justdaaria.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja dostałam śliczną kartkę świąteczną od... Pharma Nord

    OdpowiedzUsuń
  8. Też staram się wysyłać choć kilka kartek, w tym roku zrobiłam je własnoręcznie;) Mam nadzieję że doszły w miarę niezniszczonym stanie;p Choć z roku na rok u nas w domu przychodzi ich coraz mniej... A w nowym roku wielu sukcesów i radości;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz jakieś prace tych karteczek? Własnoręcznie robione cieszą podwójnie! ;)
      Oczywiście z wzajemnością :*

      Usuń
  9. Wszystkiego dobrego w tym roku! ;)
    Jestem tradycjonalistką, ale u mnie w rodzinie niestety zwyczaj wysyłania kartek już zaginął ;(

    OdpowiedzUsuń
  10. O tak, tradycja pisania listów coraz bardziej zanika. Troszkę smutne, bo jednak takie kartki cieszą bardziej, niż email czy sms.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, choć wiadomo że SMS czy wiadomość na jakimkolwiek portalu jest szybsza, wygodniejsza. Aczkolwiek do listu wrócisz z chęcią i zawsze to większa i lepsza "pamiatka" a przede wszystkim wspomnienie :)

      Usuń
  11. Bardzo ciekawy wpis !
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. uwielbiam kartki świąteczne- sama co roku wypisuję ich kilkanaście :-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Pisanie listów to świetna sprawa! Kiedyś robiłam to częściej :)

    OdpowiedzUsuń
  14. W moim domu mamy podobne tradycje do Twoich, szczególnie lubię wspólne ubieranie choinki oraz wysyłanie/dostawanie świątecznych kartek.

    Szczęśliwego Nowego Roku, moja droga!
    http://crafty-zone.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tradycje są bardzo ważne i dobrze je podtrzymywać :*

      Usuń
  15. wysłałam kilka kartek i czekam na kilka ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja wiele tradycji z domu rodzinnego kultywuje za granica.

    OdpowiedzUsuń
  17. Lovely post!

    xoxo, Janine
    www.florafallue.com

    OdpowiedzUsuń
  18. u nas czasem ktoś z rodziny przyśle kartę ale to rzadko już spotykane co roku coraz bardziej...

    OdpowiedzUsuń
  19. Wszystkiego dobrego w nowym roku!
    Podtrzymywanie polskich i rodzinnych tradycji jest niesamowicie ważne :)
    Kiedyś wysyłałam kartki, jednak teraz zajmuję się tym moja mama. Może w przyszłym roku wrócę do tego zwyczaju:)

    Pozdrawiam,
    http://my-little-world-olimpia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Daj znać czy uda Ci się do tego wrócić, czy nie. Mam nadzieję, że jednak sama coś podeślesz i dzięki temu wdrążysz się w ten zwyczaj rodzinny :)

      Usuń
  20. tradycje są ważne! :D

    http://zyciepiszehistoriee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Happy New year!

    http://iameleine.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  22. No ja kartki na święta nie dostałam, ale jakoś załamana nie jestem. Mam wiele innych tradycji i uważam, że ta z listami i kartkami wcale nie jest konieczna :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście! Nikt nie powiedział, że listy czy wysyłanie kartek jest konieczne i sama też tego nigdzie nie napisałam. Twierdzę, że jakakolwiek tradycja jest ważna. W moich i w wielu domach są to kartki, ubieranie choinki itd itd. jeżeli masz swoje i jeżeli je podtrzymujesz to jak najbardziej rób to dalej ;)

      Usuń
  23. U mnie zawsze kartki świąteczne dostajemy od babci i dziadków <3

    OdpowiedzUsuń
  24. Przyzwoitość powinna być główną wartością- przedni cytat. :)
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  25. Dla mnie jednak pisanie listów czy kartek do osób z daleka jest miłym gestem z szacunkiem do tych osób :)

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com/2017/01/bielizna-od-banggoodcom-taknie.html

    OdpowiedzUsuń
  26. Cudowne życzenia, wszystkiego dobrego i spełnienia marzeń! Masz rację, czas leci szybko, za szybko, dla mnie święta mogły by trwać cały miesiąc. Uwielbiam ten magiczny czas, naprawdę to moja ulubiona zimowa pora. Jeżeli chodzi o tradycję u nas jest taka- prezenty z pod choinki rozdaje najmłodszy członek rodziny :D a jeżeli chodzi o kartki, w tym roku dostałam kilka bo wymieniam się listami z innymi blogerami :)
    pozdrawiam cieplutko myszko :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super tradycja! Mnie się podoba i jak najbardziej podtrzymuj ją dalej ;*

      Usuń
  27. Tradycje są ważne, każdy ma swoje rodzinne tradycje, u mnie to po prostu wspólne chwilę 😃

    OdpowiedzUsuń
  28. Co do listów - uwielbiam je dostawać, ale niestety teraz mało kto chce je pisać :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Wszystkiego co najpiękniejsze w tym Nowym Roku! Dużo sukcesów w blogowaniu :) buziaki

    nicoolsblog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  30. ja dopier odzisiaj otworzylem skrzynkę z kartkami haha ;p

    OdpowiedzUsuń
  31. Bardzo bym chciała aby pisanie listów i wysyłanie kartek było bardziej popularne. Wszystkiego najlepszego w Nowym Roku :-)

    OdpowiedzUsuń
  32. Kartki wysyłamy co roku i mam nadzieję, że ta tradycja przetrwa jak najdłużej bo już przekazuję ją synkowi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, że uczysz własnego syna takich rzeczy :) Jak tak dalej będzie to i on przekaże to swoim dzieciom! :)

      Usuń
  33. ojj aż zapomniałam o kartkach światecznych ;)

    OdpowiedzUsuń
  34. Ja nie przywiązuje dużej wagi do tradycji. :/

    OdpowiedzUsuń
  35. Chyba nigdy nie dostałam kartki na święta! I tak sobie myślę...trzeba to zmienić, bo to piękna tradycja! Jednak pośród dzisiejszego szaleńczego życia, ciężko o niej nie zapomnieć - tym bardziej w dobie SMSów.

    Piękne zdjęcia!
    Pozdrawiam - Ola :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jednak kartka bardziej ucieszy niż "wierszyk" z życzeniami przesłany SMSem :)

      Usuń
  36. Mam w mojej rodzinie sporo tradycji, na szczęście ;D

    Zapraszam :
    unnormall.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  37. Ja też zawsze obdarowuję kartkami członków rodziny - to zawsze spore umilenie i niebanalny efekt. :)

    Pozdrawiam cieplutko i dodaję do obserwacji. :)

    Kalamira92 blog

    OdpowiedzUsuń
  38. Wracaj prędko :)

    nicoolsblog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń