17 sie 2016

Cooking.


Witam! Nie było mnie zaledwie miesiąc, a ja czuje się jakbym przepadła na wieku, totalnie. Przyznam się bez bicia, że kompletnie nie miałam jak tu pisać. Wchodziłam codziennie, jednak niewiele mogłam zrobić. WRACAM. Akumulatorki naładowane, więc systematyczność i chęć też jest. Dzisiejszy post będzie raczej taki luźniejszy, trochę gotowania, trochę przyjemności. 

Jednak najpierw powiedzcie mi, jak spędzacie te wakacje? 
Byliście gdzieś czy może się dopiero wybieracie?

Jeżeli chodzi o mnie, to wakacji nie mam. Jednak we wrześniu chciałabym wyjechać tak na tydzień w góry.. mam tak blisko a nigdy tam nie byłam, nie wierze. Do tego znajomi ciągle podsyłają mi zdjęcia, więc jeszcze bardziej zapał jest! Mam nadzieję, że nie zginie gdzieś podczas tego miesiąca czekania - ale to chyba nie u mnie. Z 'wakacji' nie jestem zadowolona, choć to już całkiem inna kwestia.

A więc teraz przejdźmy do spędzana czasu w kuchni, gdyż lubię tam przebywać. Nie mam zwyczaju raczej siedzieć w kuchni z telefonem i cykać zdjęcia jak popadnie. Aczkolwiek przy robieniu zapiekanek na większą ilość osób się "poświęciłam". Nie są one wyszukane, gdyż przede wszystkim nie miałam na to czasu, a po drugie głód robi swoje. Właściwie mało ważne są zdjęcia w tym przypadku, najwięcej było jednak radości. Wpuścić faceta do kuchni to jest armagedon! Mało wyszukana miseczka na ser - i rezultaty, a zresztą.. zobaczycie sami! Przyznam szczerze, że gotowanie w gronie bywa jeszcze większą frajdą! Ja tymczasem znikam nadrabiać swoje wielkie zaległości, jeszcze tylko skocze do kuchni po coś do picia!
A Was zostawiam ze smacznym przepisem na domowe zapiekanki!



PRZEPIS NA DOMOWE ZAPIEKANKI

- 1 długa bagietka
- 150-200 g pieczarek
- 2-3 łyżki masła lub margaryny
- 1 cebula
- kiełbasa (ilośc od upodobania)
-150 g sera żółtego
-  warzywa
- przyprawy
-ulubione suszone zioła 


1. Pieczarki umyć, pokroić w plastry. Cebulę obrać, pokroić w kostkę i poddusić. Pieczarki podsmażyć na patelni w małej ilości oleju. Doprawić solą, przyprawą do grzanek i pieprzem. Masło wymieszać z ziołami - przyprawą do masła. Bułkę pokroić na 3 części a następnie każdą część jeszcze wzdłuż na pół. Każdą połówkę bułki smarować ziołowym masłem i kłaść pokrojoną wcześniej kiełbase, podduszoną cebulę, pieczarki i odpowiednie warzywa wedle uznania.
2. Na koniec wszystkie zapiekanki posypać startym serem. Dodatkowo oprószyć ulubionymi przyprawami. Wstawić do nagrzanego piekarnika i piec ok 10 min w temperaturze ok 200 stopni aż ser się roztopi a bułka będzie chrupka.



Człowiek bierze do ręki rozdane karty, ogląda je, nie dostanie nowych. Może jedynie grać najlepiej, jak umie, tymi, które mu przypadły.

55 komentarzy:

  1. Ja w kuchni nie lubię przebywać i dlatego kocham gotową szybie dania, jak np. zapiekanki makaronowe. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A gotowanie z rodziną? Wydaje mi się, że jest to jedna, najważniejsza kwestia podczas dobrej zabawy i jednocześnie nauki - jeżeli mówimy o dzieciach :)

      Usuń
  2. Uwielbiam przyrządzać zapiekanki, kuchnia to nie jest moje wymarzone miejsce ale od czasu do czasu coś pichcę :D

    OdpowiedzUsuń
  3. kuchnia to moje życie właśnie dziś robiłam sobie zapiekaną cukinie z czarnuszką, suszonymi pomidorami i tymiankiem :) do tego sos śmietankowy i pietruszka plus troszku kiełbaski mmmm :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zazdroszczę Ci bliskości gór, bo ja je bardzo lubię i chyba też wybiorę się w październiku choćby na weekend;) I przez miesiąc nie trać zapału, tylko jedź, wypoczywaj i podziwiaj!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chciałabym. Już nie tyle co 'odpoczywać' ale totalnie pozwiedzać, pochodzić, popatrzeć.. !

      Usuń
  5. Ja również uwielbiam gotować ;)
    Pozdrawiam
    https://jagglam.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Takie domowe zapiekanki są dużo lepsze niż te kupne, z masą chemii ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Lubię spędzać czas w kuchni. Bardziej niż gotować wolę piec <3 Co do wakacji to ja ich nie mam już od połowy lipca :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak, pieczenie ciast to moja specjalność. Jednak 'od czasu' do czasu trzeba coś ugotować :d

      Usuń
  8. Ja lubie gtować jak tylko mam dla kogo ;)
    http://xthy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. zgłodniałam... szkoda że piekarnika nie mam

    OdpowiedzUsuń
  10. Wakacje już za mną - 2 tygodnie nad morzem :-) Też lubię przebywać w kuchni :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Morze to miejsce, jako drugie, które odwiedzę!

      Usuń
  11. Piękny cytat ten na samym dole! I ogólnie masz bardzo ładne zdjęcia na blogu :)
    magiclovv.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Gotowanie w towarzystwie zawsze kojarzy mi się z miłym spędzaniem czasu ;-)
    Powodzenia w realizacji wakacyjnych planów ;-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja też w tym roku nie mam wakacji, ale pod koniec miesiąca postanowiłam spotkać się na drugim końcu Polski z koleżankami ze studiów, które to już studia pokończyły, a ja jeszcze się męczę.
    Ja to czekam na jakieś przepisy na Twoim blogu. Proste dania, coś szybkiego na ząb, to by się przydało :)
    Pozdrawiam,
    http://tamczytam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepisy? Nie myślałam o tym, ale kilka pyszniutkich mam. Zatem się zastanowie:)
      A gdzie to spotkanie?

      Usuń
  14. Uwielbiam zapiekanki ^^ sama chciałabym mieszkać blisko gór xD a tu ogromna odległość;)

    grlfashion.blogspot.com
    zapraszam;* odwdzięczam się za każdą obserwację ;*

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo lubię gotować. Wakacji tez nie mam kompletnie, czasu na blog tym bardziej.... ale muszę go znaleźć bo to wspaniały relaks!

    OdpowiedzUsuń
  16. Gór nie lubię, a nad morzem właśnie jestem, choć pogoda nienajlepsza. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czekam na odpowiednie widoku, chociaż nimi (póki co) się napale :P

      Usuń
  17. Ja spędzam wakacje przy kroplówkach, ziółkach i walce z rakiem męża, ale w niedzielę wybieram się na drugi koniec Polski do Gdańska z córką do poradni i jeden dzień spędzę nad morzem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie, powiedz mi lepiej, jak mąż? Dajecie rade?

      Usuń
  18. Uwielbiam spędzać czas w kuchni, to mnie naprawdę relaksuje ;)

    Bardzo fajnie wykonane zdjęcia ;)

    Zapraszam do mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. O kurdelek, opędzlował bym tego kiełbaszona! I nie mogę przestać myśleć o zapiekającym się serku na zapiekance! *.* Rozpasę się, kilka godzin temu jadłem makaronik z sosem serowym i kurkami! <3

    Czymom kciukasy za wyjazd w góry! Ja lada chwila cisnę na Kretę z Dziewuchą! x)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że już na tej Krecie byłeś i wróciłeś z relacjami do opowiedzenia.
      Zaraz do Ciebie zerknę, chwila moment! :)

      Usuń
  20. o ja też bardzo lubię gotować w większym gronie ;)

    Zapraszam:
    unnormall.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Uwielbiam, gdy mój mężczyzna gotuje dla mnie, oblega kuchnię godzinami i nie pozwala mi do niej wejść, bo to ma być "niespodzianka".
    >FOXYDIET

    OdpowiedzUsuń
  22. Nie ma to jak kuchnia - całe życie toczy się właśnie w kuchni, w mojej dosłownie - mieszkam w pokoju z aneksem, pracuje w pokoju z aneksem, po smierci pochowajcie mnie w pokoju z aneksem XD Oj mnie wkurza ten lans, jeszcze w moim wieku to jest takie "to ja z moim słoneczkiem - i czasem kotkiem - w australii" nie dość, że pokazują Ci "jak nie wyjeżdżasz na wakacje to jesteś nikim" to jeszcze to chwalenie się 20-letnich matek, co to zaliczyły wpadkę, że posiadanie męża i dziecka w tym wieku to spełnienie dla kobiety - a g**no prawda! Nie każda kobieta musi mieć przecież dzieci, męża itd. Więc często tylko dostaje bulwersu jak jakaś napisze i się pyta, że jak to pracuje i jestem sama, a kiedy czas na dzieci - wtedy odpowiadam im memami "kiedy Twoje koleżanki mówią o dzieciach - a Ty myślisz, którą butelkę wina otworzysz w następnej kolejności" :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No takie szczycenie się to jest co najmniej NIE na miejscu, a przynajmniej w gruncie rzecz biorąc nie ma czym się chwalić. Wiek 20-stu lat to młody wiek. I jakby to moja babcia powiedziała: najpierw skończ szkołę, idź dalej sie uczyć lub ustabilizuj się, znajdz prace a dopiero myśl o ślubach i dzieciach :)

      Usuń
  23. dobrze, że właśnie zjadlam i jestem najedzona, bo byłoby mi przykro haha

    OdpowiedzUsuń
  24. Również lubię gotować i dość często to robię, praktycznie codziennie :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Jestem zdania, że nic dobrego w kuchni nie wyjdzie jeśli nie zrobi się przy tym bałaganu ;D Heh.
    Mój blog ♥ Serdecznie zapraszam !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale tak jest. Gorzej się potem sprząta :D

      Usuń
  26. Bardzo klimatyczne zdjecia! Dobrze, ze do nas wrocilas! :* I czekamy na posty!

    OdpowiedzUsuń
  27. nie przepadam za gotowaniem hi hi

    OdpowiedzUsuń
  28. Zapiekanki zawsze będą mi sie kojarzyć z moją mamą, która robi najpyszniejsze na świecie ;D
    Nominowałam Cię do Liebster Blog Adward. Więcej informacji na moim blogu ♥

    http://missdarkness3.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jedzenie mam czy babć jest najlepsze na świecie i zawsze będę tak twierdzić.
      Dziękuję za nominację, odpowiem <3

      Usuń
  29. Dopiero pojadę, udanego wypoczynku ;). Ja lubię coś z koleżankami zrobić, ostatnio smażyłyśmy naleśniki ;D.

    OdpowiedzUsuń
  30. Ja bardzo lubię przebywać w kuchni ;)
    Co prawda nie umiem zrobić wiele, ale sprawia mi to frajdę :)

    BY-KAYLA-BLOG.BLOGSPOT.COM-KLIK

    OdpowiedzUsuń
  31. Kochana nominowałam Cię do Liebster Blog Adward, więcej info u mnie na Blogu. Zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie zaskoczenie, jednak dziękuję! :)

      Usuń
  32. Ahh, aż zrobiłam się głodna! Chętnie zjadłabym taką zapiekankę :) Swoją drogą zrobiłaś doskonałe zdjęcia - bardzo fajnie się je ogląda :)
    Pozdrawiam cieplutko,
    Jill

    OdpowiedzUsuń
  33. Ja wakacje w pełni wykorzystałam :D

    OdpowiedzUsuń
  34. Wakacje? Dobiegają już końca, ale zdecydowanie spędziłam je na wyjazdach. Wkrótce opiszę wszystko na swoim blogu. Zrobiłam się głodna przez te fotki!

    W wolnej chwili zapraszam do siebie
    http://the-fight-for-a-dream.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  35. Lubię kuchnie, lubię gotować ale nie cierpię myśleć co dziś na obiad ;)

    OdpowiedzUsuń
  36. Hihi no tak, facet w kuchni nie zawsze sobie radzi. Ja lubię przebywać w kuchni jeśli do przygotowania mam proste potrawy, albo piekę babeczki. Przy wyższej szkole jazdy wymiękam i często się denerwuje, że nie wychodzi. Kiedyś nie lubiłam gdy ktokolwiek kręcił się obok, ale teraz cieszę się jak chłopak pomaga mi w przygotowaniach obiadów.
    Dziś też będę robić zapiekanki;) Nic nadzwyczajnego, ser i pieczarki. Ale takie najprostsze lubię najbardziej;)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  37. Uwielbiam zapiekanki! Jestem wegetarianką, więc kiełbasy nie jem ,ale ser i pieczarki jak najbardziej!

    OdpowiedzUsuń